Ny administrerende direktør

BioPortos bestyrelse har i dag udpeget Peter Mørch Eriksen som ny administerende direktør for selskabet.

Thea Olesen fratræder samtidig sin stilling som administrerende direktør for selskabet og datterselskabet BioPorto Diagnostics A/S. Thea Olesen har siddet i ledende funktioner siden selskabets opstart. Hun har medvirket til BioPortos indtræden på børsen i 2004 og som administrerende direktør stået i spidsen for en succesfuld udvikling og lancering af nyreskademarkøren The NGAL Test™. BioPorto har under Thea Olesens ledelse markeret sig inden for nyreskadediagnostikken og været medvirkende til at forbedre mulighederne for diagnostik og dermed for behandling af akut nyreskade.

Selskabets nye administrerende direktør, Peter Mørch Eriksen, har mere end 15 års erfaring fra medtech/life science i ind- og udland. Peter Mørch Eriksen har senest været administrerende direktør for Sense A/S og har i en årrække været VP i Medtronic i både USA og Danmark. Peter Mørch Eriksen har fra disse funktioner væsentlig erfaring med at skabe vækst, restrukturerere og fremskaffe kapital i teknologitunge og komplekse selskaber. Peter Mørch Eriksen har en regnskabsmæssig baggrund suppleret med kurser i ledelse og er desuden bestyrelsesformand i MTIC, medlem af Lund Universitets Advisory Board samt direktør i PMEconsult.

Bestyrelsesformand Thomas Magnussen udtaler: ”Thea har med sin store indsats og vision for selskabet skabt en gunstig position i et begyndende marked, og det skal hun have stor tak og anerkendelse for. Nu skal vi sikre, at vi får udnyttet den position bedst muligt, og det kræver en mere kommerciel profil, som vi har fundet i Peter Mørch Eriksen. Udover at medvirke til at gennemføre den kommende fortegningsemission, får Peter til opgave at realisere indtjeningsmulighederne og sikre selskabets fremadrettede succes, og vi ser frem til samarbejdet.”

For yderligere information kontakt:

Thomas Magnussen, Bestyrelsesformand

Christina Thomsen, Investor relations