BTS Group slutför förvärvet av affärsverksamheten inom Wizerize A/S

Stockholm, Sverige, 2013-07-23 14:56 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

BTS Group AB (publ.) - världsledande på implementation av strategiskt förändringsarbete med skräddarsydda affärssimuleringar som verktyg, tillkännagav idag att man har slutfört förvärvet av all affärsverksamhet inom Wizerize A/S , enligt tidigare kommunikation i ett pressmeddelande den 9 juli, 2013.

För ytterligare information:

Thomas Ahlerup

Informationschef och chef Investerarrelationer

BTS Group AB (publ)

Tel:                             +46-8-5870 7002

Mobil                           +46-768-966 300

E-post                        thomas.ahlerup@bts.com

Om BTS Group AB

BTS samarbetar med ledande företag för att accelerera förändring och förbättra affärsresultat. BTS är världsledande inom skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning, lösningar som stöder ledande företag för att växa och bli framgångsrika genom förändrings- och förbättringsprocesser. BTS adderar värde främst inom tre områden: Strategisk utveckling & Affärsmannaskap, Ledarskap och Chefskap samt Försäljning. BTS Group med huvudkontor i Stockholm, Sverige har mer än 350 högt kvalificerade medarbetare på 29 kontor i 19 länder på alla sex kontinenter. BTS arbetar med mer än 400 av världens största och ledande bolag inklusive 30 av världens 100 största bolag där några är högt respekterade som t.ex.: Anglo American, AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, HP, Rio Tinto, Sony, Telefónica, and Unilever.

BTS Group AB omsatte under 2012 770,7 MSEK.

BTS är noterat på Stockholmsbörsen och handlas under symbolen BTS B.

För mer information om BTS besök oss på: http://www.bts.com

Besök gärna BTS pressrum på myNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com

Om Wizerize A/S

Wizerize A/S i Köpenhamn grundades med stor erfarenhet från strategiskt förändringsarbete i globala företag som utgångspunkt. Wizerize utgår från ledande teknologi för att skapa kreativa och skräddarsydda användarupplevelser inom mobila, sociala och digitala lösningar för effektiv implementation av strategiska förändringar. Wizerize har sedan 2005 investerat i utvecklingen av sin egen Web-plattform; Wizer®, en av marknadens mest avancerade plattformar för utveckling av digitala mobila lösningar på marknaden.

Wizerize arbetar sedan tre år med Professor Albert Angehrn, Director på CALT (Centre of Advanced Learning Technologies) på INSEAD. Wizerize har tre anställda och under 2012 genererade Wizerize drygt MSEK 2.6 i intäkter per anställd.

Information om transaktionen

Pris och finansiering

BTS förvärvar all affärsverksamhet från Wizerize A/S inklusive personal, teknologi, immateriella rättigheter, kundrelationer, varumärkesrättigheter samt all utrustning. Förvärvet genomförs genom BTS dotterbolag BTS USA Inc. Förvärvet struktureras enligt följande:

• Kontant betalning om 0.9 MUSD
  • 0,1 MUSD i form av en till säljarna riktad nyemission av BTS aktier om 12 000 B-aktier till en teckningskurs om 56.81 SEK. Emissionen sker med mandat givet vid senaste årsstämman.
  • Tilläggsköpeskilling om maximalt 0,8 MUSD förutsatt att Wizerize når uppsatta resultatmål under 2013 till 2017. Tilläggsköpeskillingen kommer att finansieras genom BTS operativa kassaflöde.

Förvärvet förväntas påverka BTS vinst per aktie positivt under 2014. Inga ytterligare fakta rörande transaktionen har offentliggjort.

130723_BTS Group_finalize_Wizerize_Acquisition_FINAL_SWE.pdf