Ändring av antalet aktier och röster i Alliance Oil

Alliance Oil har, enligt tidigare offentliggjord information, genomfört en emission av totalt 2 280 000 preferensaktier. Emissionen har resulterat i att antalet aktier och röster i Alliance Oil har förändrats.

Per den 31 juli 2013 uppgår det totala antalet aktier till 178 808 414, varav 171 528 414 stamaktier och 7 280 000 preferensaktier. Det totala antalet röster uppgår till 172 256 414, varav stamaktierna motsvarar 171 528 414 röster och preferensaktierna 728 000 röster.

Denna information utgör offentliggörande av ökning av antalet aktier och röster enligt 4 kap. 9 § första stycket i lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument.

För ytterligare information:

Jakob Sintring, investor relations, Stockholm, Sverige, tel. +46 8 611 49 95

Pavel Kim, head of investor relations, Moskva, Ryssland, tel. +7 495 777 1808, anknytning 1056

Besök även: www.allianceoilco.com

Alliance Oil Company Ltd är ett ledande självständigt olje- och gasföretag med en vertikalt integrerad verksamhet i Ryssland och Kazakstan. Alliance Oil Company har idag omfattande olje- och gasreserver och downstreamverksamhet som inkluderar raffinaderiet i Khabarovsk och ett ledande nätverk av bensinstationer och oljeproduktsdepåer i ryska Fjärran Östern. Bolagets depåbevis handlas på NASDAQ OMX Nordic under symbolen AOIL.

AOIL_2013_07_31_sve.pdf