Incitamentsprogram for direktionen i Royal Unibrew

Selskabsmeddelelse nr. 41/2013 – 28. august 2013

Incitamentsprogram for direktionen i Royal Unibrew

Som led i Royal Unibrews fortsatte arbejde med at fokusere på værdiforøgelsen for aktionærerne og i overensstemmelse med de af generalforsamlingen godkendte overordnede retningslinier for incitamentsaflønning af direktionen har bestyrelsen i dag besluttet at tilbyde direktionen betingede aktier uden vederlag. Ordningen erstatter den hidtidige kontantbaserede bonusordning.

En betinget aktie giver ret til vederlagsfrit at modtage en Royal Unibrew aktie á nominelt DKK 10, når selskabets årsrapport for 2016 er offentliggjort i marts 2017.

Modtagelsen af aktier er betinget af fortsat ansættelse i perioden indtil 31. december 2016, og antallet af aktier er betinget af, i hvilken grad der i optjeningsperioden opnås de af bestyrelsen fastsatte mål for EBIT og for frit cash flow for regnskabsårene 2013-2016.

Det samlede antal betingede aktier udgør 60.000 stk. svarende til en værdi på DKK 33 mio. beregnet ved anvendelse af Black-Scholes modellen. De betingede aktier vil ikke oppebære udbytte eller stemmeret.

Værdien af incitamentsprogrammet vil blive amortiseret over perioden 2013 - 2016.

Idet Royal Unibrews beholdning af egne aktier pr. dags dato på 38.012 stk. ikke vil være tilstrækkelig til at opfylde selskabets forpligtelse, vil Royal Unibrew købe yderligere egne aktier til afdækning af programmet.

Royal Unibrew A/S

Kåre Schultz

Bestyrelsesformand

Yderligere oplysninger vedr. denne meddelelse:

Louise Kapel, tlf. (+45) 56 77 15 13

www.royalunibrew.com