Ændring af honorarmodel godkendt

Investorerne godkendte ændring af honorarmodellen i aktiefonden SKAGEN Vekst under et andelsejermøde den 29. august 2013. Bestyrelsens forslag om at indføre et såkaldt high water mark blev dermed godkendt.

Forslag om at indføre high water mark
Forslaget var at indføre high water mark ved årets slutning på det variable forvaltningshonorar. Det betyder, at der kun er muligt for forvaltningsselskabet at et opnå et variabelt forvaltningshonorar såfremt årets afkast er højere end seks procent absolut (målt i norske kroner), samt at andelsværdien ved udgangen af året overstiger high water mark.

Finanstilsynet afgør
Finanstilsynet i Norge skal kontrollere, at lovens krav til indhold og procedurer for vedtægsændringer i opfyldt. Tidspunktet for ikrafttrædelse af vedtægtsændringerne afhænger af Finanstilsynets sagsbehandlingstid og vil blive bekendtgjort på SKAGENs hjemmeside.

For yderligere oplysninger, kontakt SKAGEN AS i Danmark på telefon 7010 4001 eller e-mail kundeservice@skagenfondene.dk

Jens Elkjær og Christian Jessen