Ledelsesændring

Hørsholm, 2013-09-02 10:07 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr.21/2013

Henrik Dalbøge, Executive Vice President, Health & Nutrition Division, fratræder som koncerndirektør pr. 30. september 2013. Stillingen overtages af Christian Barker.

Henrik Dalboege har været hos Chr. Hansen siden 2006 og fra 2007 som medlem af direktionen.

“Henrik har en solid baggrund indenfor human health og bioteknologi og Health & Nutrition Divisionen har under Henriks ledelse udviklet sig fra en forretningsenhed til en selvstændig division med stærk vækst. Henrik har udviklet en solid platform for probiotiske kulturer til kosttilskud og modermælkserstatning samt professionaliseret organisationen. Jeg vil gerne takke Henrik for hans engagement og betydelige bidrag til Chr. Hansen,” siger Cees de Jong, adm. direktør.

“Vi er klar til næste skridt for Health & Nutrition Divisionen. Vi vil styrke vores strategiske fokus og søge efter nye muligheder for fremtidig vækst. Jeg er glad for, at Christian Barker har accepteret at stå i spidsen for denne udfordring. Christian kom til Chr. Hansen for et år siden som leder af Corporate Strategic Development og har betydelig erfaring med at realisere vækst,” fortsætter Cees de Jong.

Der er på dette tidspunkt ikke taget beslutning om succession i forhold til stillingen som ansvarlig for Corporate Strategic Development.

Fra og med i dag består direktionen i Chr. Hansen af Cees de Jong, Klaus Pedersen, Knud Vindfeldt, Carsten Bennike og Jesper Allentoft.

Appendiks:

Christian Barker, EVP Health & Nutrition Division
Født: 14. maj 1970
Uddannelse: M. Sc. in Economics and Business Administration, 1996, CBS

Christian Barker kom til Chr. Hansen den 2. maj 2012, som leder af Corporate Strategic Development. Før dette var Christian Barker partner hos McKinsey & Company, hvor han i 15 år rådgav globale klienter indenfor en række områder bl.a. vækststrategier, M&A, forretningsudvikling, og restrukturering. Christian Barker kom til McKinsey i København i 1996, arbejdede for McKinsey i London og Buenos Aires, og var fra 1999 til 2010 baseret i New York/New Jersey.

For yderligere information kontakt venligst:

Anders Mohr Christensen, Senior Director, Investor Relations

Tlf: +45 4574 7618

Kristine Ahrensbach, Kommunikationschef

Tlf: +45 4574 7623

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er en global bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingredienser til fødevare- og kosttilskudsbranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren. Vores produkter omfatter kulturer, enzymer, probiotika og naturlige farver, og alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer kombineret med betydelige investeringer i teknologi. Omsætningen i regnskabsåret 2011/12 var EUR 699 mio. Virksomheden er markedsførende inden for alle sine divisioner – Cultures & Enzymes, Health & Nutrition og Natural Colors – og har mere end 2.450 engagerede medarbejdere i over 30 lande. Chr. Hansen blev grundlagt i 1874 og er

børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Få yderligere oplysninger på www.chr-hansen.com.

Nr 21 2013 DK.pdf