Selskabsmeddelelse nr. 13 / 2013

Finansiel Stabilitet A/S indskrænker sag mod NewCap Holding A/S

København, 2013-09-09 15:52 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Som meddelt ved selskabsmeddelelse nr. 27 af 9. august 2010, selskabsmeddelelse nr. 35 af 21. december 2010, selskabsmeddelelse nr. 3 af 16. marts 2011 og senest i forbindelse med aflæggelsen af selskabets årsrapport for regnskabsåret 2012, har Finansiel Stabilitet A/S i december 2010 anlagt retssag mod NewCap Holding A/S og tre datterselskaber i koncernen.

Påstandene i retssagen vedrører krav om ophævelse og tilbageførsel af transaktioner, henholdsvis krav om erstatning vedrørende syv koncerninterne transaktioner indgået mellem Capinordic Bank A/S og NewCap Holding A/S eller selskabets datterselskaber. De samlede krav mod koncernen er i årsrapporten for 2012 opgjort til DKK 170 mio. eksklusiv renter og sagsomkostninger.

Bestyrelsen i NewCap Holding A/S har løbende, efter rådgivning fra selskabets advokat, afvist alle krav i sagen.

Bestyrelsen i NewCap Holding A/S skal hermed meddele, at Finansiel Stabilitet A/S i sit afsluttende processkrift har valgt at indskrænke sagen mod NewCap Holding A/S. Finansiel Stabilitet A/S har således opgivet at gøre krav gældende mod NewCap Holding A/S i relation til selskabets overdragelse af selskabets lejemål i Hellerup til Capinordic Bank A/S i 2007. Kravet, der var opgjort til DKK 23.500.000 i sagsøgers processkrift af 1. november 2012, udgår herefter af sagskomplekset. De samlede krav opgøres herefter til DKK 146,5 mio. eksklusiv renter og sagsomkostninger.

Da der ikke tidligere er sket hensættelser til dækning af kravet, er det ledelsens vurdering, at Finansiel Stabilitet A/S’ beslutning om at frafalde kravet ikke vil få betydning for det samlede resultat for NewCap Holding A/S koncernen for 2013.

Hovedforhandlingen i sagen forventes at starte den 1. oktober 2013, hvorefter der forventes at foreligge en afgørelse fra Østre Landsret primo 2014.

Peter Steen Christensen

Direktør og bestyrelsesmedlem

For yderligere information kontakt venligst:

Peter Steen Christensen

E-mail: info@newcap.dk