CENCORP OYJ ALOITTAA YHTEISTOIMINTANEUVOTTELUT TEOLLISUUSAUTOMAATIOSEGMENTEISSÄÄN. NEUVOTTELUT EIVÄT KOSKE PUHTAAN ENERGIAN SOVELLUKSET-LIIKETOIMINTAA

Cencorp Oyj                                                              Pörssitiedote 11.9.2013 klo 12.15

Tehostaakseen toimintaansa, parantaakseen kannattavuuttaan, kilpailukykyään ja myynnin kustannustehokkuutta perinteisillä teollisuusautomaatio-segmenteillään (”LAS eli Laser- ja automaatiosovellukset” ja ”LCM eli Laser- ja automaatiosovellusten elinkaaren hallinta”) sekä sopeutuakseen näiden toimialojen muuttuneeseen liiketoimintaympäristöön Cencorp on päättänyt selvittää LAS- ja LCM-liiketoimintaan liittyvien toimintojen uudelleenjärjestelyä, supistamista ja ulkoistamismahdollisuuksia. Osana kannattavuuden parantamista tutkitaan myös mahdollisuuksia lisätä joustavia työaikajärjestelyjä.

Toimintojen sopeuttamiseksi Cencorp käynnistää kaikissa Suomen toimipisteissään yhteistoimintaneuvottelut, jotka perustuvat tuotannollisiin ja taloudellisiin sekä toiminnan uudelleenjärjestelyihin liittyviin syihin. Neuvottelut koskevat Cencorpin koko henkilökuntaa Suomessa, poislukien Cencorpin Clean Energy Solutions eli Puhtaan Energian Sovellukset –liiketoimintayksikön henkilöstön. Neuvottelujen kohteena ovat enintään yhdeksän henkilön osa-aikaistaminen, lomautus, ulkoistaminen ja/tai irtisanominen.

Mikkelissä, 11. syyskuuta 2013

Cencorp Oyj

Lisätietoja:

Iikka Savisalo, toimitusjohtaja, p. 040 521 6082, iikka.savisalo@savcor.com

Jakelu:

NASDAQ OMX, Helsinki

www.cencorp.com

Cencorp Oyj on yksi johtavista teollisuusautomaatioratkaisujen valmistajista. Jyrsintään, erikoiskomponenttien ladontaan, testaukseen ja laser-työstöön suunnitellut laitteet tehostavat asiakkaiden tuotantoa merkittävästi. Tuotevalikoimaan kuuluvat myös EMI-suojaukset, RFID-antennit sekä muut joustavat virtapiirit, joita ovat mm. aurinkosähkömoduleissa käytettävät CBS– johtimet ja matkapuhelinten antennit.  Asiakkaita ovat mm. autoelektroniikkavalmistajat sekä telekommunikaatio-, teollisuusautomaatio- ja puhelinkameravalmistajat sekä aurinkosähkömoduleitten valmistajat. Cencorpin pääkonttori on Mikkelissä. Yhtiö on osa suomalaista Savcor-konsernia.