NORVESTIA OSAKKAAKSI ASTE HELSINKIIN

Helsinki, Suomi, 2013-09-19 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Lehdistötiedote                 Norvestia Oyj                                                                19.9.2013 klo 9.30

Tavoitteena kasvattaa Suomen johtava media-alan palvelutarjoaja
Norvestia osakkaaksi Aste Helsinkiin

Norvestia Oyj avainhenkilöineen on osakeannin myötä ostanut 45 %:n osuuden Aste Helsinki Oy:stä. Asteen yrittäjät jatkavat enemmistöomistajina (55 %). Omistajien tavoitteena on tulevien vuosien aikana kasvattaa yhtiötä ja sen palvelutarjontaa suomalaisille ja ulkomaisille mediayhtiöille.

Palveluja ja järjestelmiä sisällön saattamiseksi eri jakelukanaviin laadukkaasti ja kustannustehokkaasti

Vuonna 2008 perustettu Aste on johtava kotimainen palveluyhtiö, joka on kasvanut ja kehittynyt mediamurroksessa saattaen asiakkaittensa sisältöjä heidän kohderyhmiensä käyttöön sekä digitaalisessa että painetussa muodossa.

Vuonna 2012 Asteen liikevaihto oli noin 6 miljoonaa euroa, ja kasvun oletetaan painottuvan jatkossa erityisesti digitaaliseen viestintään sekä uusien palvelutuotteiden kehitykseen.

”Tässä viestinnän murroksessa olemme erityisen tyytyväisiä saadessamme vahvan selkänojan tuleviin ponnisteluihimme sekä toiminnastamme kiinnostuneen omistajan Asteen ja sen strategian kehittämiseen,” kertoo yhtiön toimitusjohtaja Ilkka Seppälä.

”Samalla kun mediayhtiöt käyvät läpi historian suurinta muutosta sisällön jakamisen suhteen on Aste Helsinki onnistunut saavuttamaan vahvan markkina-aseman toimialallaan. Aste on menestynyt yhtiö, jonka kasvua Norvestia on sitoutunut kehittämään yhdessä yhtiön nykyjohdon ja työntekijöiden kanssa. Näemme toimialalla paljon mahdollisuuksia Asteen kaltaiselle joustavalle ja tehokkaalle palveluyhtiölle,” toteaa Norvestian teollisuussijoituksista vastaava johtaja Juha Mikkola, joka toimii jatkossa Asteen hallituksen puheenjohtajana.

Lisätiedot:

- Norvestia Oyj / Senior Investment Director Juha Mikkola, puh 09 6226 380

- Aste Helsinki Oy / toimitusjohtaja Ilkka Seppälä, puh 040 547 6330

Norvestia

Norvestia Oyj:n tytäryhtiö Norvestia Industries Oy on teollisuussijoitusyhtiö, jonka tavoitteena on tehdä pitkäaikaisia sijoituksia listaamattomiin yrityksiin. Norvestian teollisuussijoitustoiminnan perusta on olla muiden pääomistajien kanssa aktiivinen sijoittaja, joka toiminnallaan nostaa kohdeyritysten arvoa. Tämä tapahtuu erityisesti sijoitusten alkuvaiheessa tapahtuvan strategian määrittelyn sekä sitä tukevan hallitustyöskentelyn kautta. Sijoitukset ovat pitkäaikaisia eikä niistä irtautumiselle määritellä tiukkaa aikarajaa. Norvestian teollisuussalkkuun kuuluu Aste Helsinki Oy:n lisäksi mm. Coronaria Hoitoketju, Miltton Group ja Polystar Ab. Lisäksi yhtiöllä on sijoituksia pääomarahastoissa.

Aste Helsinki Oy

Aste on Suomen johtavia palvelujen ja järjestelmien tuottajia sisällön saattamiseksi eri jakelukanaviin. Asteen asiakkaita ovat muun muassa merkittävät kustannusyhtiöt, asiakasviestintäyritykset, liitot ja yhdistykset sekä markkinointiviestintää tekevät yhtiöt. Aste ryhmään kuuluvat Aste Helsinki Oy, Aste Kirjat Oy sekä Viivamedia Oy. Asteen vuoden 2012 liikevaihto oli noin 6 miljoonaa euroa ja henkilöstöä oli noin 70.