Østjydsk Bank A/S - Gennemførelse og registrering af kapitalforhøjelse.

Fondsbørsmeddelelse nr. 33/2013

Gennemførelse og registrering af kapitalforhøjelse.

Østjydsk Bank offentliggjorde den 30. august 2013 prospekt vedrørende udbud af minimum 3.913.044 stk. og maksimalt 7.680.000 stk. nye aktier med fortegningsret for bankens eksisterende aktionærer, jfr. selskabsmeddelelse af 30. august 2013.

Som meddelt ved selskabsmeddelelse af 23. september 2013 blev der tegnet 5.000.000 stk. aktier, svarende til et bruttoprovenu på 115 mio. kr.

Gennemførelse af udbuddet

Banken har nu modtaget det fulde tegningsbeløb, og banken har i dag gennemført udbuddet samt foranlediget kapitalforhøjelsen på i alt nominelt 50.000.000 kr. registreret i Erhvervsstyrelsen.

De udbudte aktier vil hurtigst muligt blive optaget til handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S i fondskoden for bankens eksisterende aktier (DK0010017607), hvilket forventes at ske den 27. september 2013.

Aktiekapital efter udbuddet

Som følge af udbuddets gennemførelse er bankens kapital blevet forhøjet med nominelt 50.000.000 kr. Bankens aktiekapital udgør herefter nominelt 59.600.000 kr. fordelt på 5.960.000 stk. aktier a nominelt 10 kr., svarende til 5.960.000 stemmer. Bankens vedtægter er som følge heraf blevet opdateret og vil være at finde på bankens hjemmeside.

Status vedrørende kapitalplanen

Med udbuddets gennemførelse har banken gennemført alle de overordnede elementer af kapitalplanen, som den er beskrevet i prospektet, der blev offentliggjort den 30. august 2013.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne selskabsmeddelelse bedes rettet til undertegnede, på telefon 96 68 42 20.

ØSTJYDSK BANK A/S

Max Hovedskov

Bankdirektør

Gennemførelse og registrering af kapitalforhøjelse.pdf