Metson hallituksen valiokuntien kokoonpano

Metso Oyj:n pörssitiedote 1.10.2013 klo 14:15  paikallista aikaa

Metso Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi tänään ehdotetun suunnitelman osittaisjakautumisesta ja päätti jakaa Metson kahdeksi yhtiöksi, Metsoksi ja Valmetiksi. Jakautumisen täytäntöönpanon suunniteltu rekisteröintiajankohta on 31.12.2013.

Metso Oyj:n hallitus on järjestäytymiskokouksessaan tänään päättänyt tarkastusvaliokunnan ja palkitsemis- ja henkilöstövaliokunnan kokoonpanosta.

Metson hallitus valitsi keskuudestaan tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi Eeva Sipilän ja jäseniksi Lars Josefssonin ja Nina Kopolan. Palkitsemis- ja henkilöstövaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Mikael Lilius ja jäseniksi Christer Gardell ja Ozey K. Horton, Jr.

Metson uuden hallituksen toimikausi alkaa ja valiokuntien kokoonpanoa koskevat päätökset tulevat voimaan jakautumisen täytäntöönpanon rekisteröinnistä.

Metso on kansainvälinen teknologia- ja palvelutoimittaja prosessiteollisuuden asiakkailleen kaivos-, maarakennus-, massa ja paperi-, voimantuotanto- sekä öljy- ja kaasualalla. Metson 30 000 osaajaa yli 50 maassa edistävät asiakkaidemme kannattavuutta ja kestävää kehitystä ympäri maailman. Metson osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

www.metso.com/fi ,   www.twitter.com/metsogroup

Lisätietoja antaa: