Seamless avisar påstående om patentintrång

Stockholm, 2013-10-29 17:10 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Enligt pressmeddelande har Accumulate AB idag lämnat in en stämningsansökan till Stockholms tingsrätt mot Seamless Distribution AB (publ) avseende patentintrång. Accumulate uppger att man kräver att Seamless slutar använda och erbjuda den mobila betalningslösningen SEQR.

Seamless har ännu inte tagit del av stämningsansökan. Vid tidigare kontakter mellan Seamless och Accumlate har Seamless tillbakavisat påståendena om patentintrång såsom ogrundade. Seamless ståndpunkt bygger på en grundlig analys av Accumlates patent och dess  skyddsomfång. Seamless avser att publicera ytterligare information så snart man tagit del av stämningsansökan.

För ytterligare information kontakta:

Tomas Jalling, General Counsel Seamless Distribution AB, tel. 08-564 878 00, tomas.jalling@seamless.se

Om Seamless

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i ett trettiotal länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.

www.seamless.se

Om SEQR

SEQR, utvecklat av Seamless, är marknadens enklaste och snabbaste lösning för mobila betalningar. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR/NFC-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. SEQR fungerar lika enkelt i fysisk handel och i e-handel och är både snabbare och säkrare än kortbetalningar. Tack vare tekniken krävs ingen investering av handlaren. Det räcker med en dekal med en QR/NFC-kod vid kassan och sedan sparar handlaren pengar på varje transaktion tack vare den mycket låga transaktionsavgiften.

www.seqr.se – Twitter: @seqrsefacebook.com/seqrse

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 oktober 2013 klockan 17.10.

Pressmeddelande Seamless - Accumulate 20131029.pdf