Ellen Asia skriver avtal med DKSH i Thailand

Danderyd, 2013-11-06 09:38 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ellen Asia har tecknat avtal med DKSH för distribution, marknadsföring och försäljning av ellen® Probiotisk utvärtes intim creme för den thailändska marknaden. DKSH har en ledande position inom distribution av läkemedel och hälsoprodukter i Thailand och Asien

DKSH är ett globalt företag med en nettoomsättning på 8,8 miljarder CHF. Företaget har sitt huvudkontor i Zürich och har 680 verksamhetsställen i 35 länder med cirka 25000 anställda. I Asien som är DKSH´s starkaste del finns verksamhet på 660 ställen.

-  Ännu ett samarbetsavtal är nu tecknat i Asien och även denna gång med en stor aktör, nämligen DKSH i Thailand. Det är tillfredställande att notera att vi attraherar företag som DKSH och det stärker Ellens närvaro i Asien. DKSH har dessutom en tydlig målsättning att bidra till kvinnohälsan i Thailand och Ellens produkter blir där en viktig bricka, säger Ellen Asia’s VD Peter Rosta.

Underlivsbesvär är en mycket vanlig åkomma i Asien liksom i övriga delar av världen. I stort sett alla kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet. Var fjärde kvinna har pågående besvär och många har återkommande problem. Thailand har en befolkning på 62 miljoner människor och räknas som en av tigerekonomierna i Asien. Ellens probiotiska intim creme kommer i Thailand att säljas till kvinnor i alla åldrar.

-  DKSH är en ledande distributör inom läkemedel och konsumentvaror i Thailand. De har även en omfattande distribution i andra asiatiska länder med bra sälj- och marknadsföringskanaler samt egen distribution. Därför är samarbetet extra spännande för oss, säger Ellens VD Monica Wallter.

Överenskommelsen mellan Ellen Asia och DKSH omfattar inledningsvis försäljning, marknadsföring och distribution av Ellens Probiotiska intim creme i Thailand.

För ytterligare information, kontakta:
Monica Wallter, VD Ellen AB, +46 8 412 10 00.
Peter Rosta; VD Ellen Asia + 8613901318458, +46 702 713948

…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Om Ellen AB
En bra mjölksyrabakterieflora är grunden till en frisk underlivshälsa. I stort sett alla kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet. Bioteknikföretaget Ellen AB erbjuder patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors underlivsflora. Tampongen ellen® innehåller LN® (Lacto Naturel), en substans som består av humana probiotiska mjölksyrabakterier. Dessa finns naturligt i friska kvinnors underlivsflora. År 2003 lanserade Ellen, som första företag i världen, tamponger med mjölksyrabakterier i Norden. Nu pågår en internationell lansering och utveckling av nya produkter baserade på samma teknologi. Under 2012 tecknades ett globalt licensavtal avseende probiotiska kosttillskott för urovaginal hälsa som ger Ellen AB exklusiva rättigheter till två produkter med patentskydd. Ellen AB är listat på First North med kortnamn ELN. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser. www.ellenab.com