Nurminen Logistics Oyj:n yt-neuvottelut päättyneet

Yhtiö yhdistää Transitologistiikka-liiketoiminnan Kotkan- ja Haminan-toimipisteet Huolinta- ja lisäarvopalvelut -yksikköön, muodostaa kolme uutta liiketoimintalinjaa ja sulkee Vainikkalan-rautatieterminaalin. Organisaatiomuutos tuo muutoksia myös johtoryhmään.

Nurminen Logistics Oyj                                                     Pörssitiedote 8.11.2013 klo 13.00

Nurminen Logistics on saanut päätökseen yt-neuvottelut koskien tulosparannusohjelmaa, josta yhtiö ilmoitti 20.9.2013. Tulosparannusohjelman tavoitteena on parantaa kannattavuutta, kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä haastavassa liiketoimintaympäristössä.

Yhtiö yhdistää Transitologistiikka-liiketoiminnan Kotkan- ja Haminan-toimipisteet  Huolinta- ja lisäarvopalvelut -yksikköön, johon perustetaan kolme uutta liiketoimintalinjaa. Uudet liiketoimintalinjat ovat  Huolinta, Tavarankäsittely ja Neutraali logistiikan hallinta (4PL). Uudesta yhdistyneestä liiketoimintayksiköstä vastaa toimitusjohtaja Topi Saarenhovi. Huolinta-liiketoimintalinjan vetäjäksi on nimitetty Mike Karjagin, Tavarankäsittely-liiketoimintalinjan vetäjäksi on nimitetty Risto Holopainen, ja Neutraali logistiikan hallinta (4PL) -liiketoimintalinjan vetäjäksi on nimitetty Janne Lehtimäki. Uudet liiketoimintalinjojen vetäjät aloittavat tehtävässään 11.11.2013.

Vainikkalan-terminaali suljetaan ja tavarankäsittelytoiminnot siirretään Luumäen-terminaaliin. Huolintatoiminnot jatkuvat Vainikkalassa.

Edellä mainittu aiheuttaa muutoksia Nurminen Logisticsin johtoryhmässä. 11.11.2013 alkaen Nurminen Logistics Oyj:n johtoryhmään kuuluvat: Topi Saarenhovi (President and CEO), Paula Kupiainen (CFO), Fedor Larionov (Senior Vice President, Rautatielogistiikka) sekä Hannu Vuorinen (Senior Vice President, Erikoiskuljetukset ja projektit).

Henkilöstön vähennystarpeen arvioidaan olevan enintään 40 henkilöä. Eläkeratkaisut ja uudelleensijoittumiset konsernin sisällä voivat vaikuttaa vähennystarpeeseen. Nurminen Logisticsin palveluksessa Suomessa oli 30.6.2013 yhteensä 246 henkilöä.

Yt-neuvotteluiden perusteella tehtävien sopeuttamistoimien tuoma vuositason kustannussäästö on noin 2 miljoonaa euroa vuodesta 2014 alkaen. Vähennystarpeesta syntyvät arvioidut kertaluonteiset kulut ovat noin 600 tuhatta euroa, ja ne kirjataan vuoden 2013 viimeiselle neljännekselle.

Tulosparannusohjelmalla ei tule olemaan vaikutusta yhtiön liiketoiminnan tai palvelutarjoaman laajuuteen.

Muutoksilla ei ole vaikutusta Nurminen Logistics Oyj:n taloudelliseen raportointiin vuonna 2013. Raportoitavat segmentit ovat Huolinta- ja lisäarvopalvelut,  Erikoiskuljetukset ja projektit, Rautatielogistiikka ja Transitologistiikka.

Nurminen Logistics Oyj

Topi Saarenhovi

Lisätietoja: Topi Saarenhovi, toimitusjohtaja, p. 010 545 2431.

www.nurminenlogistics.com

Nurminen Logistics tuottaa korkealaatuisia logistiikkapalveluja, kuten rautatiekuljetuksia, terminaalipalveluja, huolintaa ja erikois- ja raskaskuljetuksia sekä logistiikan lisäarvopalveluita. Yhtiöllä on logistiikka-alan osaamista kolmelta vuosisadalta, vuodesta 1886 saakka. Nurminen Logisticsin päämarkkina-alueet ovat Suomi, Itämeren alue ja Venäjä sekä muut Itä-Euroopan maat. Yhtiön osake on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä.