Biohitin Kiinan yhteisyritys etenee suunnitellusti

Biohit Oyj 11.11.2013 klo 11:00 paikallista aikaa (EET)

Biohit Oyj ja kiinalainen yhteistyökumppani Anhui Wisdom-win Investment Co, Ltd. ovat vastaanottaneet Kiinan viranomaisilta hyväksymistodistuksen, joka vaaditaan Kiinassa rekisteröitäviin ulkomaisia investointeja sisältäviin yhteisyrityksiin. Yhteisyritys on nyt rekisteröity nimellä Biohit Healthcare (Hefei) Co, Ltd. ja se sijaitsee Hefein kaupungissa, Anhuin maakunnassa.

Tuotannon aloitukseen liittyvien viranomaislupien haku on käynnissä ja niiden odotetaan valmistuvan vuoden 2014 loppuun mennessä.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj
puh. +358 9 773 861
investor.relations@biohit.fi
www.biohit.fi

Biohit lyhyesti

Biohit Oyj on vuonna 1988 perustettu globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health”. Yhtiö ottaa yhteiskuntavastuuta ja tuottaa lääketieteen, tutkimuslaitosten ja teollisuuden käyttöön innovaatioita, uusia teknologioita ja analyysijärjestelmiä, joiden avulla voidaan edistää tutkimusta ja diagnostiikkaa sekä parantaa ihmisten elämisen laatua ennaltaehkäisemällä sairauksia, inhimillistä kärsimystä ja taloudellisia menetyksiä. Voimakkaasti yhteiskuntavastuuta ottavana yrityksenä tehtävämme on myös edistää tietoisuutta ryhmän I karsinogeenistä, asetaldehydistä sekä innovoida ja kehittää tuotteidemme ja palvelujemme markkinointia ja saatavuutta suureen tarpeeseen. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Kiinassa, Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) on vuodesta 1999 noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi