Keskisuomalainen Oyj uudistaa johtamismalliaan

Jyväskylä, 2013-11-22 14:38 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Keskisuomalainen Oyj        Pörssitiedote 22.11.2013 klo 15.30

Keskisuomalainen Oyj uudistaa johtamismalliaan

Keskisuomalainen-konsernin medialiiketoiminta ryhmitellään kolmeen maantieteelliseen kokonaisuuteen: Etelä-Suomeen, Keski-Suomeen ja Savoon. Alueille nimetään liiketoiminnasta vastaavat johtajat, jotka raportoivat Keskisuomalainen Oyj:n toimitusjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorvelle.

Uudistuksella Keskisuomalainen Oyj tehostaa toimintaansa menemällä lähemmäksi asiakkaitaan. Konsernissa vähennetään hierarkiatasoja ja rakennetaan asiakkaiden menestymistä tukevia rakenteita.

– Tehostamme toimintaamme ja selkeytämme johtamista. Haluamme olla entistä lähempänä kuluttaja- ja yritysasiakkaitamme ja tarjota heille monipuolisempia, nopeampia ja tehokkaampia monimediapalveluita, sanoo Keskisuomalainen Oyj:n toimitusjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Alueellisten medialiiketoimintaryhmien lisäksi konserniin muodostetaan yli aluerajojen toimivia kokonaisuuksia, joilla haetaan tehokkuutta ja synergioita. Muun muassa kaupunkilehtiliiketoiminta tulee omaan matriisiin.

Etelä-Suomen alueen medialiiketoiminnoista vastaa Suomen Lehtiyhtymän toimitusjohtaja Jorma Hämäläinen. Liiketoimintaryhmään kuuluvat Suomen Lehtiyhtymän Uudenmaan alueen lehdet sekä Turkulainen, Lappeenrannan Sanomat, Imatralainen ja aikakauslehtiryhmä.

Keski-Suomen medialiiketoiminnasta vastaa Sanomalehti Keskisuomalaisen päätoimittaja, toimitusjohtaja Pekka Mervola. Sanomalehti Keskisuomalaisen lisäksi liiketoimintaryhmään kuuluvat Suur-Jyväskylän Lehti sekä Keski-Suomen alueen paikallislehdet, Tamperelainen ja Seinäjoen Sanomat.

Savon medialiiketoiminnoista vastaa Lehtisepät Oy:n toimitusjohtaja Erkki Summanen.

Ryhmään kuuluvat Savon Sanomat ja Savon alueen kaupunki- ja paikallislehdet, Iisalmen Sanomat, Warkauden Lehti ja Savon Jakelu Oy.

Konserniin muodostetaan keskitetty digiliiketoimintaa koordinoiva yksikkö, jonka tehtävänä on vastata koko konsernin kattavasta sähköisestä tuote- ja palvelutarjoamasta. Digiliiketoiminnan koordinaatiosta vastaa johtaja Mikko Kovalainen. Hän koordinoi Sanomalehti Keskisuomalaisen, Savon Sanomien, Maakunnan Sanomien ja Suomen Lehtiyhtymän digiliiketoimintaa.

Painoliiketoimintaryhmästä vastaa Lehtiseppien toimitusjohtaja Erkki Summanen. Palvelut yhdistetään yhdeksi kokonaisuudeksi, johon kuuluvat Jyväskylän, Kuopion, Pieksämäen, Tuusulan, Lohjan, Hämeenlinnan ja Porvoon painot.

Konsernin hallinnon palvelut yhdistyvät. Yksikkö vastaa konsernin taloushallinnosta, henkilöstöhallinnosta, ICT-palvelujen tuottamisesta ja kiinteistöjen hoidosta. Konsernin palvelukeskuksen johtajana toimii Keskisuomalainen Oyj:n talousjohtaja Heikki Linnavirta.

Konsernin kehitysjohtajaksi nimetään nykyinen Maakunnan Sanomien toimitusjohtaja Osmo Kurki. Hän vastaa konsernin strategian mukaisista kehityshankkeista.

Keskisuomalainen-konsernin juridiset yhtiörakenteet pysyvät toistaiseksi ennallaan.  Muutokset astuvat voimaan tammikuun 2014 alusta.

KESKISUOMALAINEN OYJ

Vesa-Pekka Kangaskorpi