Forløb af ekstraordinær generalforsamling i Formuepleje Safe A/S

På Selskabets ekstraordinære generalforsamling afholdt dags dato godkendte generalforsamlingen enstemmigt bestyrelsens forslag:

1. Forslag fra bestyrelsen om nedsættelse af selskabets nominelle aktiekapital med kr. 103.383.350 ved annullering af 10.338.335 stk. egne aktier á kr. 10.

1. Forslag fra bestyrelsen om yderligere kapitalnedsættelse med

kr. 141.485.067 fra kr. 146.616.650 til kr. 5.131.583. Kapitalnedsættelsen sker til overkurs ved udbetaling til aktionærerne i form af aktiver og kontanter til en samlet værdi af kr. 3.490.488.202, i form af investerings-beviser i Hedgeforeningen Formuepleje Safe, afdeling Formuepleje Safe, og herudover i form af et mindre kontantbeløb. Kapitalnedsættelsen gennemføres, når offentliggørelsesfristen i selskabslovens § 192, stk. 1 på minimum 4 uger er udløbet og kun i det omfang, selskabslovens § 193 ikke er til hinder herfor.

1. Forslag fra bestyrelsen om ophævelse af vedtægternes pkt. 2.6.4:

”2.6  Bestyrelsen er bemyndiget til:

2.6.4  at søge selskabets aktier optaget til notering på Københavns fondsbørs."

samt forslag om, at bestyrelsen modtager bemyndigelse til at begære aktierne i selskabet slettet fra Nasdaq OMX København, når kapitalnedsættelsen er gennemført.

Generalforsamlingen bemyndigede desuden bestyrelsen til at anmelde ovennævnte beslutninger om kapitalnedsætte til Erhvervsstyrelsen samt lade de hermed forbundne vedtægtsændringer registrere hos Erhvervsstyrelsen samtidigt med, at kapitalnedsættelsen gennemføres.

Yderligere information kan fås ved henvendelse til direktør Søren Astrup på

tlf. 61 69 16 20 eller 87 46 49 20. Se også www.formuepleje-safe.dk.

20131126 Safe forløb ekstraord generalforsamling.pdf