Seamless styrelseordförande ökar sin långsiktiga exponering i bolaget

Seamless (OMX:SEAM) styrelseordförande, Michael Sundin, säljer 110 000 aktier i bolaget för att balansera sitt innehav och samtidigt öka sin exponering genom köp av teckningsoptioner. Optionerna har ett lösenpris om 61:50 kronor med en löptid till och med augusti 2016.

- Jag är positiv till bolagets utveckling. Mitt engagemang är långsiktigt och genom att delvis vikta om min portfölj från aktier till optioner kommer jag ha en större portfölj i Seamless än tidigare, säger Michael Sundin, styrelseordförande i Seamless.

För mer information:
Daniel Hilmgård, CFO, Seamless
Tel: 0709-968333/ Email: daniel.hilmgard@seamless.se

Om SEQR/Seamless
SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är
också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 30 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000
aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. Du kan handla med SEQR på bland andra Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. 2013 lanserades SEQR i Rumänien tillsammans med Garanti Bank och under våren 2014 är lansering planerad i Belgien i samarbete med bpost bank. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 november, 2013 klockan 07.50

Michael_Sundin_ökar exponering_131127.pdf