SATOlle 76 uutta vuokra-asuntoa Pietarin Vasilinsaareen

Business-luokan kodit vastaavat kasvavaan kysyntään

Helsinki, Finland, 2013-11-28 10:21 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- SATO Oyj, Sijoittajauutinen 28.11.2013 klo 11.21

SATO Oyj osti tänään 76 Pietarin Vasilinsaarella rakenteilla olevaa business-luokan vuokra-asuntoa ja 50 autopaikkaa Lemminkäiseltä. Kyseessä on kerrostalo kuuden talon kokonaisuudesta ja sen arvioitu valmistuminen on 30.6.2014. Kaupan arvo on noin 17 miljoonaa euroa.

Hankitut asunnot ovat business-luokan asuntoja ja niiden keskipinta-ala on 74 neliömetriä.

SATOn liiketoimintajohtaja Tuula Entelä:

- SATO investoi asuntoihin Pietarissa osana kasvutavoitettaan. Ammattimaisesti hoidettu asuntosijoitustoiminta on muodostumassa tärkeäksi edellytykseksi kaupungin kehittymiselle. Koulutettu väestönosa tarvitsee vaihtoehtoisia asumisratkaisuja nopeasti muuttuviin elämäntilanteisiin. Tarjoamalla korkealaatuisia vuokra-asuntoja hyvillä sijainneilla SATO on mukana tukemassa asiakkaidensa ja kaupungin hyvinvointia.

- Niin Suomen kuin Pietarin sijoituskohteiden valinnassa meille on tärkeää löytää asuntoja, jotka sijaitsevat keskeisillä alueilla palvelujen ja hyvien liikenneyhteyksien yhteydessä. Lisäksi haluamme valita yhteistyökumppaneiksi vastuullisia toimijoita.

Pietarin aluejohtaja Staffan Tast:

- Kysyntä hyvillä sijainneilla oleville business-luokan asunnoille on lisääntynyt sitä mukaa kuin tarjontaa on syntynyt. Lisäksi Vasilinsaari sijaintina vastaa sekä meidän että asiakkaidemme vaatimuksiin mm. nopeasti paranevan julkisen liikenteensä ja keskustan läheisyyden ansiosta. Vasilinsaari on kehittyvä kaupunginosa, jonka viiden vuoden sisällä on nykyistäkin houkuttelevampi. Nyt hankituilla asunnoilla on tästä syystä lupaavat arvonnousunäkymät.

- Olemme Pietarissa hankkineet omistukseemme uusia asuntoja kaikista kokoluokista sijainnista riippuen. SATOlla on tällä hetkellä valmiina yli kaksisataa asuntoa. Kun kaikki rakenteilla olevat asuntomme valmistuvat, nousee asuntojen määrä noin 460 asuntoon.

SATO on toiminut asuntosijoittajana Pietarissa vuodesta 2007. Paikallista toimintaa hoitamassa SATOlla on siellä oma kuuden hengen organisaatio.

Liite:
Kuva ja kartta

Lisätietoja:

SATO Oyj
Liiketoimintajohtaja Tuula Entelä, p. 0201 34 4007 ja 0400 612 914
Aluejohtaja Staffan Tast, p. +358 40 585 8534 ja +7921 3327 215

www.sato.fi

www.satodom.ru

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista asuntosijoitusyhtiöistä. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakaskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 23 700 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli 286,9 miljoonaa euroa, liikevoitto 99,1 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 60,6 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden käypä arvo on noin 2,2 miljardia euroa.

SATO_Kima_LIITE.pdf