Micronic Mydata erhåller order på två LRS15000 maskritare för bildskärmstillämpningar

Täby, 2 december, 2013 - Micronic Mydata AB (publ), noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap: MICR, har erhållit order på två maskritare för bildskärmstillämpningar från en kund i Asien.

Det första systemet beräknas att levereras under fjärde kvartalet 2013 och den andra i slutet av 2014. Denna order ligger inom ramen för den bedömning för försäljningen 2013 som publicerades den 25 november på cirka 950 MSEK.

”Det är glädjande att kunna erbjuda vår kund system som möter deras behov av produktionskapacitet”, säger Lena Olving, VD och koncernchef för Micronic Mydata AB. ”Dessa system är inte avsedda för de mest avancerade bildskärmstillämpningarna utan är system som är industristandard och används främst i volymproduktion.”

Kontaktpersoner:
Lena Olving

lena.olving@micronic-mydata.com

Per Ekstedt
CFO

per.ekstedt@micronic-mydata.com

Om Micronic Mydata AB
Micronic Mydata AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning till elektronikindustrin. Produkterna utgörs av mönsterritare, bestående av maskritare och direktritare, som används för tillverkning av fotomasker och substrat samt avancerad ytmonteringsutrustning. Mönsterritarna används av världens ledande elektronikföretag vid tillverkningen av halvledarkretsar, avancerad elektronisk kapsling och bildskärmar som används i surfplattor, smarta telefoner, TV och datorer. Ytmonteringsutrustningen används för ytmontering av elektroniska komponenter på kretskort och för stencilfri applicering av lodpasta på kretskort. Ytmonteringsutrustningen används av såväl stora som små tillverkare av elektronik inom bl a rymd-, flyg-, energi-, dator- och telekomindustrin. Micronic Mydatas huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.micronic-mydata.com

307_S.pdf