Alliance Group och Alliance Oil meddelar den slutliga tidsplanen för amalgamationen mellan Alford och Alliance Oil

Lambros Overseas S.A., OJSC Alliance Group och Alliance Oil Company Ltd., 5 december 2013, klockan 08:00

För omedelbart offentliggörande

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE, DIREKT ELLER INDIREKT, DISTRIBUERAS ELLER OFFENTLIGGÖRAS I AUSTRALIEN, KANADA, JAPAN, NYA ZEELAND ELLER SYDAFRIKA. TRANSAKTIONEN OMFATTAR INTE PERSONER I DESSA JURISDIKTIONER ELLER NÅGON ANNANSTANS DÄR DERAS DELTAGANDE FÖRUTSÄTTER YTTERLIGARE ERBJUDANDEHANDLINGAR, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER.

Styrelserna för Lambros Overseas S.A., OJSC Alliance Group (tillsammans "Alliance Group") och Alliance Oil Company Ltd. ("Alliance Oil") meddelar idag att alla nödvändiga konkurrensgodkännanden för genomförandet av amalgamationen mellan Alford Financial Ltd och Alliance Oil har erhållits i Ryssland, Tyskland och Cypern.

Som tidigare meddelats kommer den sista dagen för handel med de svenska depåbevis som representerar stam- och preferensaktierna i Alliance Oil ("Depåbevis") att vara den 16 december 2013, varefter Depåbevisen kommer att avnoteras från NASDAQ OMX Stockholm den 17 december 2013. De handlingar som är nödvändiga för amalgamationen kommer att anmälas för registrering hos Registrar of Companies i Bermuda ("BROC") så snart möjligt och BROC förväntas utfärda ett intyg för amalgamationen den 17 december 2013 vilket fullbordar amalgamationen. Vid utfärdandet av sådant intyg kommer medlen för kontantvederlaget att överföras till ett för syftet avsett konto hos SEB. Innehavare av Depåbevis som representerar preferensaktier kommer att erhålla utdelning proportionell till perioden mellan föregående avstämningsdag (den 29 november 2013) till och med 17 december 2013, och avstämningsdagen för rätten att erhålla utbetalning av kontantvederlaget är den 19 december 2013. Utbetalningen av kontantvederlaget till innehavarna av Depåbevisen i Alliance Oil kommer att genomföras den 27 december 2013.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alliance Group

Magomed A. Galaev, Rådgivare till VD                                 Tel: +7 495-212-2288

Andrei Roumyantsev, Chef över PR-avdelningen                   Tel. +7 495-745-5810

Alliance Oil

Eric Forss, Styrelseordförande                                            Tel: + 46 8 611 49 90

- SLUT -

AOIL_2013_12_05_sve.pdf