Observationsnotering och upphävt handelsstopp i/Observations status for the shares and resumed trading in Shelton Petroleum AB (146/13)

Med hänvisning till pressmeddelandet som Shelton Petroleum AB publicerade klockan 08:29 idag har NASDAQ OMX Stockholm AB i samråd med Finansinspektionen beslutat att handeln i Shelton Petroleum AB (SHEL B, ISIN-kod SE0000514572, orderboks-ID 90361) skall återupptas. Sedvanligt auktionsförfarande påbörjas klockan 09:30 och handeln återupptas klockan 09:40.

Enligt NASDAQ OMX Stockholm AB:s gällande regelverk observationsnoteras ett bolags aktier någon annan omständighet föreligger som föranleder en väsentlig osäkerhet avseende bolaget eller priset på det noterade värdepappret. Med anledning av det ovan anförda beslutar NASDAQ OMX Stockholm AB att aktierna i Shelton Petroleum AB (SHEL B, ISIN-kod SE0000514572, orderboks-ID 90361) skall observationsnoteras fr.o.m. idag den 13 decmeber 2013.

With reference to the press release published by Shelton Petroleum AB at 08:29 CET today NASDAQ OMX Stockholm AB has in consultation with the Swedish Financial Supervisory Authority (“Finansinspektionen”) decided that the trading in Shelton Petroleum AB (SHEL B, ISIN Code SE0000514572, Order Book ID 90361) shall be resumed. The opening auction will start at 09:30 CET followed by continuous trading from 09:40 CET.

NASDAQ OMX Stockholm AB’s current rules state any other circumstance exists that results in substantial uncertainty regarding the company or the pricing of the listed securities. With reference to what is stated above NASDAQ OMX Stockholm AB has decided that the shares in Shelton Petroleum AB (SHEL B, ISIN Code SE0000514572, Order Book ID 90361) will be given observation status with effect from today December 13, 2013.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Anna Jansson eller Patrik Hellgren på telefon 08-405 60 00, or iss@nasdaqomx.com / For further information concerning this exchange notice please contact Anna Jansson or Patrik Hellgren, telephone +46 8 405 60 00, or iss@nasdaqomx.com