VEDTÆGTER

nordic SHIPHOLDING A/S

(CVR-nr.: 76 35 17 16)

1                   Navn og hjemsted

1.1                Selskabets navn er Nordic Shipholding A/S.

1.2                Selskabets hjemsted er Gentofte Kommune.

2                   Formål

2.1                Selskabets formål er at udføre aktiviteter som dels et rederi og dels et skibsinvesteringsselskab samt udføre dermed beslægtede aktiviteter.

2.2                Formålet kan gennemføres dels direkte, dels indirekte gennem datterselskaber og associerede selskaber m.v.

3                   Selskabets kapital og aktier

3.1                Aktiekapitalen udgør DKK 3.894.669,70. Aktiekapitalen er fordelt på aktier à nominelt DKK 0,10.

3.2                Aktiekapitalen er fuldt indbetalt.

3.3                Selskabets aktier er omsætningspapirer og frit omsættelige.

3.4                Ingen aktionær har pligt til at lade sine aktier indløse helt eller delvist.

3.5                Aktierne skal være ihændehaverpapirer, men kan være noteret på navn i selskabets aktiebog. Selskabets aktiebog føres af VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, der er valgt som aktiebogsfører på selskabets vegne.

3.6                Bestyrelsen skal drage omsorg for, at der føres en aktiebog indeholdende en fortegnelse over samtlige navnenoterede aktionærer i selskabet.

3.7                Ingen aktier har særlige rettigheder.

3.8                Aktierne er optaget til notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S, og aktierne er udstedt igennem VP Securities A/S. Rettigheder vedrørende aktierne skal anmeldes til VP Securities A/S.

4                   Bemyndigelser til bestyrelsen til at forhøje selskabets aktiekapital

4.1                Ophævet.

4.2                Ophævet.

4.3                Ophævet.

4.4                De ved kapitalforhøjelserne udstedte aktier skal være omsætningspapirer og skal have samme rettigheder som selskabets nuværende aktier. Aktierne oppebærer ret til udbytte fra det tidspunkt, som fastsættes af bestyrelsen i forhøjelsesbeslutningen. Aktierne skal være ihændehaveraktier, men kan være noteret på navn i selskabets aktiebog.

4.5                Bestyrelsen er bemyndiget til at foretage de ændringer i vedtægterne som følger af kapitalforhøjelserne.

4a                  Bemyndigelse til bestyrelsen til at udstede warrants

4a.1          Selskabet har på ordinær generalforsamling den 22. april 2010 bemyndiget selskabets bestyrelse til at træffe beslutning om at udstede warrants med ret til at tegne indtil nominelt DKK 15.000.000 aktier i selskabet, til selskabets direktion og medarbejdere, samt til at træffe beslutning om den dertil hørende kapitalforhøjelse. Bemyndigelsen er gældende frem til den 21. april 2015 og kan udnyttes ad én eller flere gange. Som følge af at selskabets generalforsamling den 5. november 2010 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 9,00 fra nominelt DKK 10,00 til nominelt DKK 1,00, er det nominelle beløb af de aktier, der kan tegnes i henhold til warrants udstedt af selskabets bestyrelse, reduceret fra indtil nominelt DKK 15.000.000 til indtil nominelt DKK 1.500.000. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, er det nominelle beløb af de aktier, der kan tegnes i henhold til warrants udstedt af selskabets bestyrelse, reduceret fra indtil nominelt DKK 1.500.000 til indtil nominelt DKK 150.000.

4a.2          Selskabets aktionærer skal ikke have fortegningsret ved bestyrelsens udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants, det være sig i forbindelse med udstedelse af warrants eller i forbindelse med udnyttelse af warrants.

4a.3          Bestyrelsen fastsætter selv udnyttelseskursen, dog således at udnyttelseskursen som minimum skal svare til markedskursen for selskabets aktier på tidspunktet for udstedelsen af de pågældende warrants. De nærmere vilkår for udstedelse samt udnyttelse af warrants fastsættes af bestyrelsen, derunder om modtagerens retsstilling i tilfælde af kapitalforhøjelse, kapitalnedsættelse, udstedelse af nye warrants, udstedelse af nye konvertible gældsbreve, selskabets opløsning, fusion eller spaltning, der måtte finde sted inden udnyttelsestidspunktet.

4a.4          Bestyrelsen kan efter de til enhver tid gældende regler i selskabsloven genanvende eller genudstede eventuelle bortfaldne ikke udnyttede warrants, forudsat at genanvendelsen eller genudstedelsen finder sted inden for de vilkår og tidsmæssige begrænsninger, der fremgår af denne bemyndigelse. Ved genanvendelse forstås adgangen for bestyrelsen til at lade en anden aftalepart indtræde i en allerede bestående aftale om warrants. Ved genudstedelse forstås bestyrelsens mulighed for inden for samme bemyndigelse at genudstede nye warrants, hvis allerede udstedte warrants er bortfaldet.

4a.5          Bestyrelsen er i perioden indtil den 21. april 2015 bemyndiget til ad én eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med indtil nominelt DKK 15.000.000 ved kontant indbetaling i forbindelse med udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants. Som følge af at selskabets generalforsamling den 5. november 2010 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 9,00 fra nominelt DKK 10,00 til nominelt DKK 1,00, er bestyrelsens bemyndigelse til ad én eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med indtil nominelt DKK 15.000.000 ved kontant indbetaling i forbindelse med udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants reduceret til indtil nominelt DKK 1.500.000. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, er bestyrelsens bemyndigelse til ad én eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med indtil nominelt DKK 1.500.000 ved kontant indbetaling i forbindelse med udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants reduceret til indtil nominelt DKK 150.000.

4a.6          De nye aktier, der udstedes i henhold til bemyndigelsen til at udstede warrants, skal være omsætningspapirer og skal have samme rettigheder som selskabets nuværende aktier. Aktierne skal være ihændehaveraktier, men kan være noteret på navn i selskabets aktiebog. Bestyrelsen træffer selv nærmere bestemmelse om de øvrige vilkår for kapitalforhøjelsens gennemførelse, derunder om tidspunktet for rettighedernes indtræden for de nye aktier.

4a.7          Bestyrelsens beslutning om udstedelse af warrants skal optages i vedtægterne. Bestyrelsen er bemyndiget til at foretage de fornødne vedtægtsændringer i tilfælde af udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants og i tilfælde af udnyttelse af de udstedte warrants.

4a.8          På baggrund af bestyrelsesbeslutning af 23. juni 2010 har bestyrelsen i overensstemmelse med vedtægternes pkt. 4a.1 - 4a.7 udstedt warrants med ret til at tegne indtil nominelt DKK 12.880.000 aktier i selskabet, jf. vedtægternes punkt 4.b. Pr. den 23. juni 2010 indeholder pkt. 4a.1 - 4a.7 således bemyndigelse til udstedelse af yderligere warrants til aktier for op til nominelt DKK 2.120.000. Som følge af at selskabets generalforsamling den 5. november 2010 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 9,00 fra nominelt DKK 10,00 til nominelt DKK 1,00, er det nominelle beløb af de aktier, der kan tegnes i henhold til de udstedte warrants, reduceret fra indtil nominelt DKK 12.880.000 til indtil nominelt DKK 1.288.000, og pkt. 4a.1 - 4a.7 indeholder herefter bemyndigelse til udstedelse af yderligere warrants til aktier for op til nominelt DKK 212.000. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, er det nominelle beløb af de aktier, der kan tegnes i henhold til de udstedte warrants, reduceret fra indtil nominelt DKK 1.288.000 til indtil nominelt DKK 128.800, og pkt. 4a.1 - 4a.7 indeholder herefter bemyndigelse til udstedelse af yderligere warrants til aktier for op til nominelt DKK 21.200.

4b                  Warrants

4b.1          På baggrund af bestyrelsesbeslutning af 23. juni 2010 har bestyrelsen i overensstemmelse med vedtægternes pkt. 4a udstedt 1.288.000 stk. warrants, som giver ret til tegning af indtil 1.288.000 aktier à nominelt DKK 10, i alt nominelt DKK 12.880.000. Den fulde ordlyd af bestyrelsens beslutning er i henhold til selskabslovens § 170, optaget i vedtægterne som bilag 1, der udgør en integreret del af vedtægterne. Bestyrelsen har endvidere truffet beslutning om den dertil hørende kapitalforhøjelse. Som følge af at selskabets generalforsamling den 5. november 2010 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 9,00 fra nominelt DKK 10,00 til nominelt DKK 1,00, giver de 1.288.000 stk. udstedte warrants ret til tegning af indtil 1.288.000 aktier à nominelt DKK 1,00, i alt nominelt DKK 1.288.000. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, giver de 1.288.000 stk. udstedte warrants ret til tegning af indtil 1.288.000 aktier à nominelt DKK 0,10, i alt nominelt DKK 128.800.

4c                  Bemyndigelse til bestyrelsen til at udstede warrants

4c.1          Selskabet har på ordinær generalforsamling den 29. april 2011 bemyndiget selskabets bestyrelse til at træffe beslutning om at udstede yderligere warrants med ret til at tegne indtil nominelt DKK 1.500.000 aktier i selskabet til medarbejdere og ledelse i selskabet og i selskaber, der er koncernforbundne med selskabet, samt til at træffe beslutning om den dertil hørende kapitalforhøjelse. Bemyndigelsen er gældende frem til den 28. april 2016 og kan udnyttes ad én eller flere gange. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, er det nominelle beløb af de aktier, der kan tegnes i henhold til warrants udstedt af selskabets bestyrelse, reduceret fra indtil nominelt DKK 1.500.000 til indtil nominelt DKK 150.000.

4c.2          Selskabets aktionærer skal ikke have fortegningsret ved bestyrelsens udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants, det være sig i forbindelse med udstedelse af warrants eller i forbindelse med udnyttelse af warrants.

4c.3          Bestyrelsen fastsætter selv udnyttelseskursen, dog således at udnyttelseskursen som minimum skal svare til markedskursen for selskabets aktier på tidspunktet for udstedelsen af de pågældende warrants. De nærmere vilkår for udstedelse samt udnyttelse af warrants fastsættes af bestyrelsen, derunder om modtagerens retsstilling i tilfælde af kapitalforhøjelse, kapitalnedsættelse, udstedelse af nye warrants, udstedelse af nye konvertible gældsbreve, selskabets opløsning, fusion eller spaltning, der måtte finde sted inden udnyttelsestidspunktet.

4c.4          Bestyrelsen kan efter de til enhver tid gældende regler i selskabsloven genanvende eller genudstede eventuelle bortfaldne ikke udnyttede warrants, forudsat at genanvendelsen eller genudstedelsen finder sted inden for de vilkår og tidsmæssige begrænsninger, der fremgår af denne bemyndigelse. Ved genanvendelse forstås adgangen for bestyrelsen til at lade en anden aftalepart indtræde i en allerede bestående aftale om warrants. Ved genudstedelse forstås bestyrelsens mulighed for inden for samme bemyndigelse at genudstede nye warrants, hvis allerede udstedte warrants er bortfaldet.

4c.5          Bestyrelsen er i perioden indtil den 28. april 2016 bemyndiget til ad én eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med indtil nominelt DKK 1.500.000 ved kontant indbetaling i forbindelse med udnyttelse af bemyndigelsen i punkt 4c.1 til at udstede warrants. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, er bestyrelsens bemyndigelse til ad én eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med indtil nominelt DKK 1.500.000 ved kontant indbetaling i forbindelse med udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants reduceret til indtil nomineltDKK 150.000.

4c.6          De nye aktier, der udstedes i henhold til bemyndigelsen i punkt 4c.1 til at udstede warrants, skal være omsætningspapirer og skal have samme rettigheder som selskabets nuværende aktier. Aktierne skal være ihændehaveraktier, men kan være noteret på navn i selskabets aktiebog. Bestyrelsen træffer selv nærmere bestemmelse om de øvrige vilkår for kapitalforhøjelsens gennemførelse, derunder om tidspunktet for rettighedernes indtræden for de nye aktier.

4c.7          Bestyrelsens beslutning om udstedelse af warrants skal optages i vedtægterne. Bestyrelsen er bemyndiget til at foretage de fornødne vedtægtsændringer i tilfælde af udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants og i tilfælde af udnyttelse af de udstedte warrants.

4c.8          På baggrund af bestyrelsesbeslutning af 3. maj 2011 har bestyrelsen i overensstemmelse med vedtægternes pkt. 4c.1 - 4c.7 udstedt warrants med ret til at tegne indtil nominelt DKK 1.245.000 aktier i selskabet, jf. vedtægternes punkt 4c. Pr. den 3. maj 2011 indeholder pkt. 4c.1 - 4c.7 således bemyndigelse til udstedelse af yderligere warrants til aktier for op til nominelt DKK 255.000. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, er det nominelle beløb af de aktier, der kan tegnes i henhold til de udstedte warrants, reduceret fra indtil nominelt DKK 1.245.000 til indtil nominelt DKK 124.500, og pkt. 4c.1 – 4c.7 indeholder herefter bemyndigelse til udstedelse af yderligere warrants til aktier for op til nominelt DKK 25.500.

4cc                Warrants

4cc.1        På baggrund af bestyrelsesbeslutning af 3. maj 2011 har bestyrelsen i overensstemmelse med vedtægternes pkt. 4c udstedt 1.245.000 stk. warrants, som giver ret til tegning af indtil 1.245.000 aktier a nominelt DKK 1, i alt nominel DKK 1.245.000. Den fulde ordlyd af bestyrelsens beslutning er i henhold til selskabslovens § 170, optaget i vedtægterne som bilag 2, der udgør en integreret del af vedtægterne. Bestyrelsen har endvidere truffet beslutning om den dertil hørende kapitalforhøjelse. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, giver de 1.245.000 stk. udstedte warrants ret til tegning af indtil 1.245.000 aktier à nominelt DKK 0,10, i alt nominelt DKK 125.000.

4d                  Bemyndigelse til bestyrelsen til at udstede warrants

4d.1          Selskabet har på ordinær generalforsamling den 29. april 2011 bemyndiget selskabets bestyrelse til at træffe beslutning om at udstede yderligere warrants med ret til at tegne indtil nominelt DKK 6.000.000 aktier i selskabet, der kan anvendes som helt eller delvist betalingsmiddel i forbindelse med vækstinitiativer, herunder opkøb af skibe eller virksomheder og/eller indgåelse af time charter-, bareboat- eller lignende arrangementer, samt til at træffe beslutning om den dertil hørende kapitalforhøjelse. Bemyndigelsen er gældende frem til den 28. april 2016 og kan udnyttes ad én eller flere gange. De pågældende warrants kan udstedes til såvel eksisterende aktionærer som til modtagere, der ikke er aktionærer i selskabet på tildelingstidspunktet.

4d.2          Selskabets aktionærer skal ikke have fortegningsret ved bestyrelsens udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants, det være sig i forbindelse med udstedelse af warrants eller i forbindelse med udnyttelse af warrants.

4d.3          Bestyrelsen fastsætter selv udnyttelseskursen, dog således at udnyttelseskursen som minimum skal svare til markedskursen for selskabets aktier på tidspunktet for udstedelsen af de pågældende warrants. De nærmere vilkår for udstedelse samt udnyttelse af warrants fastsættes af bestyrelsen, derunder om modtagerens retsstilling i tilfælde af kapitalforhøjelse, kapitalnedsættelse, udstedelse af nye warrants, udstedelse af nye konvertible gældsbreve, selskabets opløsning, fusion eller spaltning, der måtte finde sted inden udnyttelsestidspunktet.

4d.4          Bestyrelsen kan efter de til enhver tid gældende regler i selskabsloven genanvende eller genudstede eventuelle bortfaldne ikke udnyttede warrants, forudsat at genanvendelsen eller genudstedelsen finder sted inden for de vilkår og tidsmæssige begrænsninger, der fremgår af denne bemyndigelse. Ved genanvendelse forstås adgangen for bestyrelsen til at lade en anden aftalepart indtræde i en allerede bestående aftale om warrants. Ved genudstedelse forstås bestyrelsens mulighed for inden for samme bemyndigelse at genudstede nye warrants, hvis allerede udstedte warrants er bortfaldet.

4d.5          Bestyrelsen er i perioden indtil den 28. april 2016 bemyndiget til ad én eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med indtil nominelt DKK 6.000.000 ved indbetaling i forbindelse med udnyttelse af bemyndigelsen i punkt 4d.1 til at udstede warrants. Indbetalingen kan ske kontant, ved apportindskud, ved gældskonvertering eller ved en kombination heraf. Som følge af at selskabets generalforsamling den 17. december 2013 traf beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital ved nedsættelse af stykstørrelsen på samtlige aktier med nominelt DKK 0,90 fra nominelt DKK 1,00 til nominelt DKK 0,10, er bestyrelsens bemyndigelse til ad én eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med indtil nominelt DKK 6.000.000 ved indbetaling i forbindelse med udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants reduceret til indtil nominelt DKK 600.000.

4d.6          De nye aktier, der udstedes i henhold til bemyndigelsen i punkt 4d.1 til at udstede warrants, skal være omsætningspapirer og skal have samme rettigheder som selskabets nuværende aktier. Aktierne skal være ihændehaveraktier, men kan være noteret på navn i selskabets aktiebog. Bestyrelsen træffer selv nærmere bestemmelse om de øvrige vilkår for kapitalforhøjelsens gennemførelse, derunder om tidspunktet for rettighedernes indtræden for de nye aktier.

4d.7          Bestyrelsens beslutning om udstedelse af warrants skal optages i vedtægterne. Bestyrelsen er bemyndiget til at foretage de fornødne vedtægtsændringer i tilfælde af udnyttelse af bemyndigelsen til at udstede warrants og i tilfælde af udnyttelse af de udstedte warrants.

4.e            Selskabets bestyrelse er bemyndiget til ad en eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med i alt indtil nominelt DKK 61.100.000 uden fortegningsret for de eksisterende aktionærer. Bemyndigelsen er gældende indtil 31. december 2014. Kapitalforhøjelserne kan gennemføres ved kontant indskud, apportindskud og/eller gældskonvertering. Kapitalforhøjelserne skal gennemføres til markedskurs eller højere. For de nye aktier skal gælde, at de er ihændehaverpapirer, men kan være noteret på navn i selskabets aktiebog, og at de er omsætningspapirer. Der gælder ingen indskrænkninger i aktiernes omsættelighed. Aktierne skal være ligestillet med den bestående aktiekapital. De nye aktier skal give ret til udbytte og andre rettigheder i selskabet fra det tidspunkt, som fastsættes af bestyrelsen i forhøjelsesbeslutningen.

4.f             Selskabets bestyrelse er bemyndiget til ad en eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med i alt indtil nominelt DKK 61.100.000 uden fortegningsret for de eksisterende aktionærer. Bemyndigelsen er gældende indtil 31. december 2014. Kapitalforhøjelserne kan gennemføres ved kontant indskud, apportindskud og/eller gældskonvertering. Kapitalforhøjelserne skal gennemføres til favørkurs. For de nye aktier skal gælde, at de er ihændehaverpapirer, men kan være noteret på navn i selskabets aktiebog, og at de er omsætningspapirer. Der gælder ingen indskrænkninger i aktiernes omsættelighed. Aktierne skal være ligestillet med den bestående aktiekapital. De nye aktier skal give ret til udbytte og andre rettigheder i selskabet fra det tidspunkt, som fastsættes af bestyrelsen i forhøjelsesbesluningen.

4.g            Ved udnyttelse af bemyndigelserne i pkt. 4e og 4f, kan bestyrelsen samlet set forhøje selskabets aktiekapital med maksimalt nominelt DKK 61.100.000.

5                   Retningslinjer for incitamentsaflønning

5.1                På ordinær generalforsamling den 22. april 2010 har generalforsamlingen vedtaget overordnede retningslinjer for selskabets incitamentsaflønning af selskabets bestyrelse, direktion og øvrige medarbejdere. Retningslinjerne er offentliggjort på selskabets hjemmeside www.nordictankers.com.

6                   Generalforsamling

6.1                Generalforsamlingen har inden for de i lovgivningen og selskabets vedtægter fastsatte grænser den højeste myndighed i alle selskabets anliggender.

6.2                Ordinær generalforsamling skal afholdes i så god tid, at den godkendte årsrapport kan indsendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen inden 4 måneder efter regnskabsårets udløb.

6.3                Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når bestyrelsen eller revisionen forlanger det, eller når det til behandling af et bestemt angivet emne skriftligt forlanges af aktionærer, der ejer mindst 5% af aktiekapitalen. I sidstnævnte tilfælde skal indkaldelsen foretages inden 2 uger efter begæringens modtagelse.

6.4                Selskabets generalforsamlinger afholdes i selskabets hjemstedskommune, København, Odense, Århus eller på Frederiksberg.

6.5                Generalforsamlingen indkaldes med højst 5 ugers varsel og, medmindre selskabsloven tillader en kortere frist, mindst 3 ugers varsel ved bekendtgørelse på selskabets hjemmeside, gennem Erhvervs- og Selskabsstyrelsens it-system samt ved skriftlig meddelelse (brev eller e-mail) til alle i aktiebogen noterede aktionærer, der har fremsat begæring herom.

6.6                Indkaldelsen til ordinær eller ekstraordinær generalforsamling skal angive dagsordenen og en beskrivelse af samtlige forslag, der skal behandles på generalforsamlingen. Såfremt forslag til vedtægtsændringer skal behandles på generalforsamlingen, skal forslagets væsentligste indhold angives i indkaldelsen. I tilfælde af forslag til vedtægtsændringer efter selskabslovens § 77, stk. 2, § 92, stk. 1 eller stk. 5, eller § 107, stk. 1 eller stk. 2, skal indkaldelsen dog indeholde den fulde ordlyd af sådanne forslag. Indkaldelsen skal derudover indeholde de yderligere oplysninger, der fremgår af selskabslovens § 97.

6.7                Forslag fra aktionærerne til behandling på den ordinære generalforsamling skal være skriftligt fremsat til bestyrelsen senest 6 uger før generalforsamlingens afholdelse. Modtager bestyrelsen et forslag senere end 6 uger før generalforsamlingens afholdelse, afgør bestyrelsen, om forslaget er fremsat i så god tid, at emnet alligevel kan optages på dagsordenen.

6.8                Bestyrelsen skal senest 8 uger før dagen for den påtænkte afholdelse af den ordinære generalforsamling offentliggøre datoen for den påtænkte afholdelse af generalforsamlingen samt datoen for den seneste fremsættelse af krav om optagelse af et bestemt emne på dagsordenen for aktionærerne, jf. vedtægternes punkt 6.7.

7                   Dagsorden

7.1                Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal indeholde:

1          Fremlæggelse af årsrapport til godkendelse.

2          Beslutning om anvendelse af årets overskud, herunder fastsættelse af udbyttets størrelse samt om dækning af eventuelt tab i henhold til den godkendte årsrapport.

3          Valg af medlemmer til bestyrelsen.

4          Valg af revisorer.

5          Beslutning om meddelelse af bemyndigelse til bestyrelsen til at lade selskabet opkøbe indtil 10% af selskabets egne aktier.

6          Eventuelle forslag fra bestyrelsen og aktionærer.

7          Eventuelt.

8                   Dagsordenen med tilhørende dokumenters tilgængelighed for aktionærerne på selskabets hjemmeside

8.1                Medmindre selskabsloven foreskriver en længere frist, skal følgende dokumenter og oplysninger gøres tilgængelige for aktionærerne på selskabets hjemmeside senest 3 uger før generalforsamlingen (inklusive dagen for dennes afholdelse):

(i)            Indkaldelsen med de oplysninger, der fremgår af vedtægternes punkt 6.6.

(ii)           Det samlede antal aktier og stemmerettigheder på datoen for indkaldelsen.

(iii)          De dokumenter, der skal fremlægges på generalforsamlingen samt for den ordinære generalforsamlings vedkommende tillige revideret årsrapport med revisionspåtegning og eventuelt koncernregnskab.

(iv)          Dagsordenen og de fuldstændige forslag.

(v)           De formularer, der skal anvendes ved stemmeafgivelse ved fuldmagt og ved stemmeafgivelse per brev, medmindre disse formularer sendes direkte til aktionærerne. Kan disse formularer af tekniske årsager ikke gøres tilgængelige på selskabets hjemmeside, skal selskabet på sin hjemmeside oplyse, hvordan formularerne kan fås i papirform. I sådanne tilfælde sender selskabet formularerne til enhver aktionær, der ønsker det. Omkostningerne hertil afholdes af selskabet.

9                   Adgangskort, stemmeret og majoritetskrav

9.1                Enhver aktionær, der på registreringsdatoen, som defineret i vedtægternes punkt 9.4, besidder aktier i selskabet i overensstemmelse med kravene dertil i vedtægternes punkt 9.4, er berettiget til at møde på generalforsamlingen, såfremt aktionæren senest 3 dage førend generalforsamlingens afholdelse mod behørig legitimation har anmodet om adgangskort.

9.2                På generalforsamlingen har enhver aktionær stemmeret i henhold til nedenstående reg­ler.

9.3                Aktionærernes ret til at afgive stemme på selskabets generalforsamlinger eller afgive brevstemme, jf. vedtægternes punkt 9.5, i tilknytning til aktionærernes aktier fastsættes i forhold til de aktier, aktionærerne besidder på registreringsdatoen, jf. vedtægternes punkt 9.4. Afståelser eller erhvervelser af aktier, der finder sted i perioden mellem registreringsdatoen og den generalforsamling, denne dato knytter sig til, påvirker ikke stemmeretten på generalforsamlingen eller brevstemmeretten til brug for generalforsamlingen.

9.4                Registreringsdatoen er den dato, der ligger en uge før generalforsamlingens afholdelse. Ved udløb af registreringsdatoen opgøres de aktier, som hver af selskabets aktionærer besidder på registreringsdatoen. Opgørelsen sker på baggrund af stedfundne noteringer af aktier i aktiebogen samt behørigt dokumenterede meddelelser til selskabet om erhvervelse af aktier, der endnu ikke er indført i aktiebogen, men som er modtaget af selskabet inden udløbet af registreringsdatoen. Meddelelser om aktiebesiddelser skal, for at kunne indføres i aktiebogen og medtages i opgørelsen, dokumenteres ved forevisning af dokumentation fra den pågældende aktionærs kontoførende institut eller anden lignende dokumentation, der højst må være 2 uger gammel. Denne dokumentation skal være modtaget af selskabet inden udløbet af registreringsdatoen.

9.5                Aktionærerne kan - i stedet for at afgive deres stemme på selve generalforsamlingen - vælge at afgive brevstemme, det vil sige at stemme skriftligt inden generalforsamlingen afholdes. Aktionærer, der vælger at stemme per brev, skal sende deres brevstemme til selskabet således, at brevstemmen er selskabet i hænde senest dagen før generalforsamlingens afholdelse. En brevstemme, som er modtaget af selskabet, kan ikke tilbagekaldes.

9.6                Repræsentanter for pressen har adgang til selskabets generalforsamling.

9.7                På generalforsamlingen giver hvert aktiebeløb på nominelt DKK 0,10 en stemme.

9.8                En aktionær har ret til at møde på generalforsamlingen ved fuldmægtig i henhold til skriftlig, dateret fuldmagt. Der gælder ingen tidsmæssige eller andre begrænsninger for fuldmagter, bortset fra fuldmagter til selskabets ledelse, der ikke kan gives for længere tid end 12 måneder og kun kan gives til en bestemt generalforsamling med en på forhånd kendt dagsorden.

9.9                En fuldmagt kan til enhver tid tilbagekaldes skriftligt af fuldmagtsgiveren.

9.10             Aktionæren eller fuldmægtigen kan møde på generalforsamlingen sammen med en rådgiver.

9.11             På generalforsamlingen afgøres alle anliggender ved simpel stemmeflerhed, bortset fra beslutninger, til hvilke der efter selskabsloven kræves enstemmighed eller særlig kvalificeret majoritet.

10                Generalforsamlingens ledelse og protokol

10.1             Generalforsamlingen ledes af en af bestyrelsen udpeget dirigent, der afgør alle spørgsmål vedrørende sagernes behandlingsmåde, derunder forhandlingerne, stemmeafgivningen og dennes resultater.

10.2             Over det på generalforsamlingen passerede, navnlig de trufne beslutninger, skal der føres en af bestyrelsen autoriseret protokol; den underskrives af dirigenten, og den skal anses som fuldt bevisende i enhver henseende.

10.3             Senest 2 uger efter generalforsamlingens afholdelse skal generalforsamlingsprotokollen eller en bekræftet udskrift af denne gøres tilgængelig for selskabets aktionærer.

11                Bestyrelse

11.1             Bestyrelsen vælges af generalforsamlingen, bortset fra de bestyrelsesmedlemmer, der måtte blive valgt på anden måde i henhold til selskabslovens regler om medarbejderrepræsentation.

11.2             Den generalforsamlingsvalgte del af bestyrelsen består af 3-8 medlemmer. Bestyrelsen vælges for et år ad gangen. Afgående bestyrelsesmedlemmer kan genvælges.

11.3             Bestyrelsen har den overordnede ledelse i alle selskabets anliggender.

11.4             Bestyrelsen vælger af sin midte en formand, der leder forhandlingerne, samt en næstformand. Formanden indkalder til bestyrelsesmøde, så ofte han finder det nødvendigt, eller når det begæres af et medlem af selskabets bestyrelse, af en direktør eller af selskabets generalforsamlingsvalgte revisor. I formandens fravær overtages dennes rettigheder og pligter af næstformanden.

11.5             Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mere end halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden og/eller næstformanden, er repræsenteret. Beslutningen træffes ved simpel stemmeflerhed; i tilfælde af stemmelighed gør formandens stemme udslaget. I tilfælde af formandens fravær er næstformandens stemme udslagsgivende.

11.6             Over det på bestyrelsesmøderne passerede føres en protokol, der underskrives af samtlige tilstedeværende medlemmer.

11.7             Bestyrelsen træffer ved en forretningsorden nærmere bestemmelse om udførelsen af sit hverv.

12                Direktion

12.1             Bestyrelsen ansætter en direktion, bestående af 1-3 medlemmer.

12.2             Bestyrelsen fastsætter vilkårene for direktionens ansættelse og de nærmere regler for deres kompetence. En direktør ansættes som administrerende direktør.

12.3             Direktionen varetager den daglige ledelse af selskabet og skal herved følge de retningslinier og anvisninger, som bestyrelsen har angivet.

13                Tegning

13.1             Selskabet tegnes af formanden eller næstformanden for bestyrelsen i forening med et bestyrelsesmedlem eller en direktør.

13.2             Bestyrelsen kan meddele prokura.

14                Regnskabsår og årsrapport

14.1             Selskabets regnskabsår løber fra den 1. januar til den 31. december.

14.2             Årsrapporten opgøres under omhyggelig hensyntagen til tilstedeværende værdier og forpligtelser og under foretagelse af nødvendige eller påbudte afskrivninger og henlæggelser, og i øvrigt i overensstemmelse med god regnskabsskik og de i lovgivningen indeholdte regler.

15                Revisor

15.1             Årsrapporten revideres af en på den ordinære generalforsamling valgt statsautoriseret revisor.

15.2             Revisor vælges for et år ad gangen. Genvalg kan finde sted.

16                Bemyndigelse til uddeling af ekstraordinært udbytte

16.1             Under henvisning til den tidligere aktieselskabslovs § 109 a (nu selskabslovens § 182 og § 183) er bestyrelsen bemyndiget til at træffe beslutning om ekstraordinært udbytte i overensstemmelse med selskabslovens regler (tidligere aktieselskabslovens regler).

Vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling den 17. december 2013.

BILAG 1 TIL VEDTÆGTER 17122013.pdf VEDTÆGTER 17122013.pdf BILAG 2 TIL VEDTÆGTER 17122013.pdf