Technopolis myy Ilmariselle 19 prosentin osuuden Oslon kampuksesta

TECHNOPOLIS OYJ                  PÖRSSITIEDOTE                      19.12.2013 klo 15:00

Technopolis myy Ilmariselle 19 prosentin osuuden Oslon kampuksesta

Technopolis on tänään myynyt Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmariselle 19 prosentin osuuden Suur-Oslon Fornebussa sijaitsevasta toimistokampuksesta. Technopolis tiedotti 31.10.2013 neuvottelevansa Ilmarisen kanssa Oslon kampuksen vähemmistöosakkuudesta.

Kaupan jälkeen Technopolis omistaa kampuksen operatiivisesta yrityksestä 51 prosenttia, IT Fornebu Properties AS (ITFP) 30 prosenttia ja Ilmarinen 19 prosenttia.

Kauppa toteutettiin samalla arvostuksella kuin alkuperäinen kauppa Technopoliksen ja ITFP:n välillä. Kauppa ei vaikuta Technopoliksen  oikeuteen ostaa ITFP:n omistama viereinen tontti tai muihin olennaisiin alkuperäisten osapuolten välillä sovittuihin kaupan ehtoihin. Sopimukseen sisältyy Ilmarisen oikeus myydä osuutensa Technopolikselle käypään arvoon 5–7 vuoden välisenä aikana kaupan toteutumisesta.

Lisätietoja kampuksesta: http://www.technopolis.fi/fornebu-fi

Technopolis Oyj

Keith Silverang
puh. 040 566 7785

Sami Juutinen
Johtaja, kansainväliset liiketoiminnot
puh. 040 484 7487

Technopolis Oyj on kiinteistöihin, toimitilojen vuokraukseen ja palveluihin erikoistunut pörssiyhtiö. Yhtiö on keskittynyt monikäyttäjäympäristöihin. Sen keskeinen toiminta-ajatus on yhdistää liiketoimintaa tukevat palvelut nykyaikaisiin toimitiloihin ja tarjota asiakkaille joustavat toimintaympäristöt. Technopoliksen tiloissa toimii noin 26 000 ihmistä ja lähes 1 400 yritystä ja yhteisöä Suomessa, Liettuassa, Norjassa, Venäjällä ja Virossa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2012 oli 107,3 miljoonaa euroa ja käyttökate 55,8 miljoonaa euroa. Technopolis Oyj:n osake (TPS1V) on listattu NASDAQ OMX Helsinkiin.

Jakelu:

www.technopolis.fi