Forløb af ekstraordinær generalforsamling i Vordingborg Bank A/S

Anders H. Larsen, direkte tlf. 55 36 52 50

E-Mail: ahl@vorbank.dk

Forløb af ekstraordinær generalforsamling

I dag torsdag den 19. december 2013 har der været afholdt ekstraordinær generalforsamling i Vordingborg Bank A/S. Generalforsamlingen blev afholdt på Vordingborg Uddannelsescenter på adressen Chr. Richardtsvej 43, 4760 Vordingborg.

Der var på generalforsamlingen fremmødt i alt 178 aktionærer, som sammen med fuldmagter og brevstemmer repræsenterede i alt 101.502 stemmer og en aktiekapital på kr. 10.150.200, som svarer til en procentuel andel på 51,3 pct.

Den ekstraordinære generalforsamling blev afholdt med det formål at opnå generalforsamlingens endelige godkendelse af bestyrelsens forslag om fusion mellem Vordingborg Bank A/S og Aktieselskabet Lollands Bank som det fortsættende selskab og Vordingborg Bank A/S som det ophørende selskab og i øvrigt i overensstemmelse med fælles fusionsplan af 24. oktober 2013.

Bestyrelsens forslag om fusion med Aktieselskabet Lollands Bank blev vedtaget med 101.279 stemmer for og 42 stemmer imod. Da forslaget opnåede såvel 2/3 af de repræsenterede stemmer som af den repræsenterede kapital, var dette tilstrækkeligt til at vedtage bestyrelsens forslag om fusion, idet forslaget på en tidligere ekstraordinær generalforsamling afholdt den 25. november 2013 også blev vedtaget med en majoritet på 2/3 af såvel de afgivne stemmer som af den repræsenterede aktiekapital.

Generalforsamlingen vedtog ligeledes bestyrelsens forslag om at bemyndige advokat Henrik Møgelmose til at foretage anmeldelse af den vedtagne fusion.

Referat fra den ekstraordinære generalforsamling vil blive gjort tilgængelig på Vordingborg Banks hjemmeside www.vorbank.dk .

VORDINGBORG BANK

Morten Lynge Andersen