PKC GROUP OPTIMOI TUOTANTOVERKOSTOAAN POHJOIS-AMERIKASSA

PKC Group Oyj         Pörssitiedote         7.1.2014   klo 11.00

PKC GROUP OPTIMOI TUOTANTOVERKOSTOAAN POHJOIS-AMERIKASSA

PKC on päättänyt sulkea Nogalesin tehtaan Meksikossa sopeuttaakseen ja linjatakseen tuotantokapasiteettiaan edelleen Pohjois-Amerikan asiakkaiden tarpeisiin. Nogalesin tehtaan tuotanto siirretään PKC:n Torreonin tehtaalle Meksikoon.

Toimenpide liittyy nykyisten kevyiden ajoneuvojen tuoteohjelmien hiipumiseen Pohjois-Amerikassa ja PKC:n keskittymiseen mahdollisuuksiensa maksimointiin nykyisillä ydinasiakassegmenteillä.

Tällä hetkellä Nogalesin yksikkö työllistää yhteensä noin 700 henkilöä. Toimenpiteisiin liittyvien kertaluonteisten erien on arvioitu olevan suuruudeltaan noin 3,6 miljoonaa euroa verojen jälkeen. Arvioidut vuotuiset säästöt vuodesta 2014 eteenpäin ovat noin 2,0 miljoonaa euroa verojen jälkeen. PKC arvioi, että nämä toimenpiteet on saatettu päätökseen vuonna 2014.

PKC GROUP OYJ

Matti Hyytiäinen

Lisätietoja antaa:

toimitusjohtaja Matti Hyytiäinen, PKC Group Oyj, 0400 710 968

NASDAQ OMX

www.pkcgroup.com

PKC Group on asiakkaidensa globaali kumppani, joka suunnittelee, valmistaa ja integroi sähkönjakelujärjestelmiä, elektroniikkaa ja niihin liittyviä arkkitehtuurikomponentteja hyötyajoneuvoteollisuuteen sekä valituille muille toimialoille. Konsernilla on tehtaita Brasiliassa, Kiinassa, Meksikossa, Puolassa, Saksassa, Suomessa, Virossa, Venäjällä sekä Yhdysvalloissa. Konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli 928,2 miljoonaa euroa. PKC Group Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.