Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi lihanhankinta-, teurastus- ja lihanleikkuuliiketoimintojen oston Saarioisilta

Seinäjoki, Finland, 2014-01-21 14:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Pörssitiedote 21.1.2014 klo 15.00

Atria Oyj ja Saarioinen Oy tekivät 11.7.2013 esisopimuksen, jonka mukaan Atria ostaa Saarioisten naudan, sian ja broilerin hankinta-, teurastus- ja lihanleikkuuliiketoiminnot. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on 21.1.2014 antamallaan päätöksellä hyväksynyt yrityskaupan. Sopimus yrityskaupan toteutumisesta Atrian ja Saarioisten välillä vahvistetaan tammikuun aikana. Kauppahinta on noin 30 miljoonaa euroa ja se maksetaan rahana. Yrityskaupan kohteena olevat liiketoiminnot liitetään Atriaan 1.2.2014 lähtien.

Saarioisten hankinta-, teurastus- ja lihanleikkuutoimintojen henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä Atrian palvelukseen ja Atria jatkaa teollista toimintaa Jyväskylässä ja Sahalahdella. Kaupan kohteena olevien liiketoimintojen palveluksessa työskentelee keskimäärin 400 henkilöä.  Atrian liikevaihdon ennakoidaan kasvavan noin 70 miljoonaa euroa vuodessa.

Tarkemmat tiedot esisopimuksesta on luettavissa 11.7.2013 julkaistusta pörssitiedotteesta.

Lisätietoja antaa Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn, p. 0400 684 224.

ATRIA OYJ
Juha Gröhn