Columbus opkøber konsulentvirksomhed indenfor detailbranchen

Meddelelse nr. 2/2014

Columbus har i dag indgået aftale om køb af den engelske virksomhed Omnica, der er markedsledende indenfor e-handel og multichannel-løsninger til detailbranchen. Købet af Omnica er i overensstemmel­se med Columbus’ strategi om at styrke selskabets globale position som en innovativ løsningsleverandør til detailvirksomheder.

Omnicas dybe kendskab til detailvirksomheder gør det muligt for Columbus at drage fordel af Omnicas viden og indsigt og understøtter dermed ambitionen om at styrke selskabets globale position indenfor detailbranchen og e-handel. Endvidere er Columbus klar til at integrere Omnicas e-handel og multichannel-løsninger med fokus på at levere de bedste kompetencer til den globale detailbranche.

Siden Omnica blev stiftet i 2007, har selskabet konstant øget dets markedsandel indenfor e-handel og multichannel-retail, og vist stigende omsætning og indtjening. Omnica har i dag 30 ansatte.

Overtagelsen sker med øjeblikkelig virkning for et ikke offentliggjort beløb, og ledelsen i Omnica vil fortsætte på ledende poster i det nye set-up.

Ib Kunøe                                  Thomas Honoré

Bestyrelsesformand                Koncernchef

Columbus A/S                       Columbus A/S

Kontakt for yderligere information

Koncernchef, Thomas Honoré tlf.: +45 70 20 50 00.

BM_02_2014_Columbus_opkoeber_konsulentvirksomhed_indenfor_detailbranchen.pdf