InterMail A/S – Etablering af warrantprogram til ny administrerende direktør

Generalforsamlingen traf den 28. januar 2014 beslutning om at bemyndige bestyrelsen til at udstede op til i alt 85.000 stk. warrants til selskabets direktion og øvrige medarbejdere samt til at foretage dertil hørende kapitalforhøjelser uden fortegningsret for eksisterende aktionærer. Generalforsamlingen godkendte samtidig nye overordnede retningslinjer for selskabets incitamentsaflønning af bestyrelse og direktion.

I overensstemmelse hermed har bestyrelsen i forbindelse med ansættelse af administrerende direktør, Jens Knudsen, etableret et warrantprogram for denne. Bestyrelsen har i warrantprogrammet givet tilsagn om successiv tildeling af henholdsvis 25.000 stk. warrants (2013/14) og 20.000 stk. warrants (2014/15). Tildeling er betinget af, at InterMail A/S opnår de af bestyrelsen forud fastsatte mål for EBITDA og omsætning i henholdsvis regnskabsåret 2013/14 og regnskabsåret 2014/15. Tildeling vil i givet fald ske samtidig med bestyrelsens godkendelse af årsrapporten for de pågældende regnskabsår.

Ved fuld målopfyldelse vil tilsagnet medføre udstedelse af i alt 45.000 stk. warrants, i overensstemmelse med bestyrelsens bemyndigelse i vedtægternes § 5.E og selskabets overordnede retningslinjer for incitamentsaflønning. Hver tildelt warrant vil give ret til at tegne én (1) B-aktie i InterMail A/S a nominelt kr. 20 til en fast udnyttelsespris på kr. 20.

Jens Knudsen kan tidligst udnytte eventuelt tildelte warrants i den/de periode(r), der begynder fire (4) år efter en tildeling og slutter syv (7) år efter en tildeling. Herefter bortfalder eventuelt uudnyttede warrants. Udnyttelsen af eventuelt tildelte warrants er betinget af fortsat ansættelse i selskabet, hvorfor retten til warrants bortfalder uden kompensation ved fratræden, såfremt modtageren selv opsiger stillingen eller bliver opsagt af selskabet grundet misligholdelse af ansættelsesforholdet. Såfremt selskabet opsiger modtageren, uden at dette skyldes dennes forhold, bevarer modtageren retten til at udnytte warrants på de respektive udnyttelsestidspunkter.

Markedsværdi

Værdien (før korrektion for udvanding) af det maksimale antal warrants, som Jens Knudsen kan tildeles under warrantprogrammet, med udgangspunkt i udnyttelsesprisen på 20 kr. per B-aktie a nominelt 20 kr., en aktiekurs på 16,40 kr. og en dividendepolitik på 0 kr. per B-aktie per år ved anvendelse af Black-Scholes-modellen er beregnet til 108.594 kr. på tilsagnstidspunktet. Den endelige beregning af markedsværdien pr. tildelingstidspunktet vil blive offentliggjort i InterMail A/S’ årsrapport.

Beregningen er foretaget på grundlag af en forventet fremtidig volatilitet på 20,69% (2013/14) / 21,44% (2014/15) og et risikofrit renteniveau på 83% p.a. Renteniveauet er fastlagt ud fra danske statsobligationer med cirka samme løbetid som den forventede løbetid for hver tildeling. Det er derudover forudsat, at warrants udnyttes i den midterste del af udnyttelsesperioden.

Eventuel kontakt:
N.E. Nielsen, Bestyrelsesformand
Mobil: 42 43 33 43
Email: nen@lett.dk

InterMail er via datterselskabet StroedeRalton en de største udbydere af fulfilment-services, mailhåndtering og it-baserede loyalitets­systemer i Norden. Ligeledes er InterMail den næststørste aktør på det nordiske marked for konvolutproduktion og tiltrykning. Selskabet producerer mere end 1 mia. konvolutter om året og har i tillæg en lang række forsendelseskoncepter (SkanPack), som efterspørges af virksomheder inden for den stadigt voksende internethandel.

InterMail selskabsmeddelelse nr 10 Etablering af warrantprogram til ny administrerende direktør 2013-14.pdf