Fusioner i Investeringsforeningen Sparinvest

Bestyrelsen for Investeringsforeningen Sparinvest har på bestyrelsesmøde den 21. februar 2014 truffet beslutning om at fusionere Investeringsforeningen Sparinvest og Specialforeningen Sparinvest Pengemarked med førstnævnte som den fortsættende forening.

I henhold til lov om investeringsforeninger m.v. kan bestyrelsen for Investeringsforeningen Sparinvest som bestyrelse for den fortsættende forening træffe beslutning om fusionen. Beslutningen er truffet under forudsætning af, at fusionen vedtages på den ordinære generalforsamling den 28. marts 2014 i Specialforeningen Sparinvest Pengemarked.

Bestyrelsen for Specialforeningen Sparinvest Pengemarked har på bestyrelsesmøde ligeledes den 21. februar 2014 truffet beslutning om at fremsætte forslag på foreningens ordinære generalforsamling den 28. marts 2014 om fusion af Specialforeningen Sparinvest Pengemarked og Investeringsforeningen Sparinvest med sidstnævnte som den fortsættende forening.

Foreningsfusionen forventes gennemført ved, at den eneste afdeling i Specialforeningen Sparinvest Pengemarked fusioneres med afdelingen INDEX Stabile Obligationer i Investeringsforeningen Sparinvest, som vil være den fortsættende afdeling. Specialforeningen Sparinvest Pengemarked opløses ved fusionen.

Endvidere har bestyrelsen for Investeringsforeningen Sparinvest truffet beslutning om at fusionere afdelingerne Value Japan og Value Aktier med sidstnævnte afdeling som den fortsættende afdeling.

For den fortsættende afdeling Value Aktier kan bestyrelsen i henhold til lov investeringsforeninger m.v. træffe beslutning om fusionen. Beslutningen er truffet under forudsætning af, at fusionen vedtages af den ophørende afdeling Value Japan på den ordinære generalforsamling den 28. marts 2014 i Investeringsforeningen Sparinvest.

Bestyrelsen vil på vegne af afdelingen Value Japan senest 4 uger før den ordinære generalforsamling i Investeringsforeningen Sparinvest offentliggøre fælles fusionsplan og –redegørelse for ovennævnte afdelingsfusion.

Henvendelser vedrørende nærværende fondsbørsmeddelelse kan rettes til direktør Peter Møller Lassen, tlf.nr. 36 34 74 00.

Peter Møller Lassen

Direktør, ID–Sparinvest A/S