Klarläggande gällande utdelning av aktier i Stureguld Sverige AB

New Equity Venture International AB

Klarläggande gällande utdelning av aktier i Stureguld Sverige AB.

Vilket tidigare meddelats kommer New Equity Venture International AB att genomföra utdelningen av Stureguld Sverige AB.

Avstämingsdagen för utdelningen är bestämd till den 3 mars 2014. Sista dag för handel i akten med rätt till utdelning var den 26 februari 2014. Aktien handlas utan rätt till utdelning från och med idag den 27 februari 2014.Det finns idag 2 000 000 aktier i New Equity Venture International AB.

Det finns idag 50 000 000 aktier i Stureguld Sverige AB.

Utdelningen som beslutades vid den extra bolagsstämman den 24 februari 2014 omfattar 15 000 000 aktier vilket motsvarar 30 % av aktierna i Stureguld Sverige AB. Villkoren för utdelningen är 15:2, vilket innebär att en person som äger 2 aktier i New Equity Venture    International AB, per avstämningsdagen berättigas till utdelning av 15 aktier i Stureguld Sverige AB. Bolaget kommer inom kort presentera Skatteverkets utlåtande gällande skatt på utdelningen. Eminova agerar institut i transaktionen.

/Styrelsen

Frågor med anledning av ovanstående besvaras av New Equity Venture International AB

Birger jarlsgatan 21

Telephone: +46 (0) 8-7200610

New Equity Venture International AB är listat på NASDAQ OMX First North.

Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och Likviditetsgarant.