Lassila & Tikanoja luopuu Latvian liiketoiminnoistaan

Helsinki, Suomi, 2014-03-03 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Lassila & Tikanoja Oyj          Pörssitiedote          3.3.2014 klo 9.00

Lassila & Tikanoja ja Bioinvest SIA ovat allekirjoittaneet sopimuksen L&T:n Latvian liiketoimintojen myymisestä Bioinvest SIA:lle.

Myytyjen liiketoimintojen liikevaihto on yhteensä noin 16 miljoonaa euroa, josta suurin osa kohdistuu Ympäristöpalvelut-toimialalle. Kaupan myötä Bioinvestille siirtyy noin 950 työntekijää. Kaupan odotetaan toteutuvan lopullisesti maaliskuun 2014 aikana.

Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta. Lassila & Tikanoja kirjaa IFRS-laskentakäytännön mukaisen, noin 1-2 miljoonan euron myyntivoiton kauppahinnasta kuluvan tilikauden ensimmäisen neljänneksen osavuosikatsaukseen.

"Latvian liiketoiminnoista luopuminen on osa L&T:n liiketoimintaportfolion selkiyttämistä ja kannattavan kasvun strategian toteuttamista. Latvian ympäristöpalvelumarkkina on suuressa murroksessa, joten investoiminen sinne ei olisi ollut ajankohtaista. Ympäristöpalvelut-toimiala on markkinajohtaja Suomessa, jossa jatkossa keskitymme asemamme vahvistamiseen”, toteaa Lassila & Tikanojan toimitusjohtaja Pekka Ojanpää.

LASSILA & TIKANOJA OYJ

Pekka Ojanpää

Lisätietoja:
talousjohtaja Timo Leinonen, puh. 0400 793 073

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2013 oli 668,2 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

Jakelu:
www.lassila-tikanoja.fi