Appelretten i Düsseldorf har tilkendegivet, at den vil afvise GN Store Nords krav mod det tyske Bundeskartellamt

København, 2014-03-05 12:32 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Den 22. december 2010 rejste GN Store Nord et krav på EUR 1,1 mia. (ca. DKK 8,2 mia.) som kompensation for det betydelige tab, som GN og selskabets aktionærer led i forbindelse med det tyske Bundeskartellamts ulovlige forbud mod salget af GN ReSound til Sonova den 11. april 2007.

Den 26. februar 2013 afviste civilretten i Køln GN’s krav. Civilretten i Køln anerkendte, at forbuddet af salget var ulovligt, og det tyske Bundeskartellamt havde handlet i strid med deres forvaltningsretlige ansvar, men fastlog at det ikke resulterede i et erstatningsansvar for det tyske Bundeskartellamt.

GN var ikke enig i rettens afgørelse og valgte at appellere afgørelsen den 26. marts 2013.

I dag, den 5. marts 2014, har appelretten i Düsseldorf tilkendegivet, at den vil afvise GN Store Nords appel af sit krav mod det tyske Bundeskartellamt den 26. marts 2014.

GN vil ved modtagelsen af den skriftlige afgørelse beslutte, hvorvidt GN vil appellere afgørelsen til den tyske højesteret.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Michael Bjergby
Senior Director – IR, Communications, CSR & Treasury