Nr. 3 2014 Ny HR-direktør udnævnt i Solar A/S

Det er med stor tilfredshed, at vi kan meddele, at Jakob Thyregod med virkning fra 1. april 2014 er ansat som Corporate HR Director i Solar A/S og dermed bliver en del af Solars ledelsesgruppe.

Jakob Thyregod, der er 41 år og dansk, kommer fra en stilling som Senior HR Director i Danfoss A/S.

Jakob Thyregod begyndte sin karriere i Forsvaret, hvor han afsluttede som officer i Jægerkorpset. Efterfølgende har Jakob Thyregod været ansat bl.a. som Regional HR Director i Danfoss og HR Director i Svendborg Brakes.

Uddannelsesmæssigt har Jakob Thyregod en Master i organisationspsykologi (MPO), en officersuddannelse fra Forsvaret og er executive coach.

Solar A/S

Flemming H. Tomdrup og Anders Wilhjelm

Fakta om Solar
Solar A/S er etableret i 1919 og noteret på Københavns Fondsbørs i 1953. Solar er en af Nordeuropas førende tekniske grossister inden for el-artikler samt vvs- og ventilationsprodukter. Koncernen, der har hovedsæde i Kolding, har datterselskaber i Danmark inkl. Færøerne, Sverige, Norge, Holland, Belgien, Tyskland, Polen og Østrig. Solar-koncernen havde i 2013 en omsætning på € 1.531,5 mio. svarende til DKK 11,4 mia. og beskæftiger i dag omkring 3.300 medarbejdere.

Flere oplysninger kan findes på: www.solar.eu.

Ansvarsfraskrivelse
Selskabsmeddelelsen er offentliggjort dags dato på dansk og engelsk via NASDAQ OMX Copenhagen. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den danske og engelske version er det den danske version, der er gældende.

fb201403 dk HR-direktør.pdf