FLSmidth udnævner ny koncernfinans- og økonomidirektør

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 06-2014, 7. marts 2014.

FLSmidth & Co. A/S udnævner Lars Vestergaard som ny koncernfinans- og økonomidirektør samt medlem af direktionen. Lars Vestergaard afløser Ben Guren, der af personlige årsager har ønsket at fratræde sin stilling den 7. marts 2014.

Lars Vestergaard, 39 år og dansk statsborger, vil tiltræde den 1. april 2014. Indtil Lars tiltræder, vil Brian Iversen, Vice President, Corporate Finance varetage de daglige finans- og økonomiopgaver.

Lars Vestergaard er uddannet Cand. Oecon. i Finansiering og medbringer international CFO erfaring samt erfaring med forandringsledelse, ledelse af IT og finansfunktioner fra sine tidligere ledelsesposter i Carlsberg (2004-2014) og ISS (2000-2004).

"Jeg vil benytte lejligheden til at byde vores nye Group CFO Lars Vestergaard velkommen. Jeg er glad for, at det er lykkedes os at finde en talentfuld ny CFO, der ikke blot er yderst målorienteret, men også besidder unikke kompetencer og den rette mentalitet for FLSmidth. Desuden vil jeg gerne rette en tak til Ben Guren for hans væsentlige bidrag til FLSmidth gennem de senere år," udtaler Vagn Sørensen, Bestyrelsesformand for FLSmidth & Co. A/S.

"Jeg er glad og beæret over at blive tilbudt positionen som Group CFO i FLSmidth. Med mere end 130 års ingeniørhistorie og solid global tilstedeværelse er stillingen en unik chance, som jeg ikke kunne sige nej til, og jeg ser frem til at trække i arbejdstøjet den 1. april," udtaler Lars Vestergaard.

-------------------------------------

Henvendelse om denne meddelelse kan rettes til Bestyrelsesformand Vagn Sørensen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com

På bestyrelsens vegne
Vagn Sørensen