KORJAUS MARIMEKKO OYJ:N TÄNÄÄN JULKISTETTUUN YHTIÖKOKOUSKUTSUUN

Marimekko Oyj, Pörssitiedote 11.3.2014 klo 12.55

Marimekko Oyj:n tänään klo 10.00 julkaistussa yhtiökokouskutsussa ilmoitettu hallintarekisteröityjen osakkeiden omistajan tilapäistä merkintää koskeva määräaika oli virheellinen. Hallintarekisteröityjen osakkeiden omistajan tulee olla tilapäisesti merkitty Euroclear Finland Oy:n pitämään osakasluetteloon viimeistään 16.4.2014 klo 10.00 mennessä.

Korjattu yhtiökokouskutsu on kokonaisuudessaan tiedotteen liitteenä.

MARIMEKKO OYJ

Piia Kumpulainen
piia.kumpulainen@marimekko.fi

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki Oy
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen tekstiili- ja vaatetusalan designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiö suunnittelee ja valmistaa korkealuokkaisia kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin sekä vaatteita, laukkuja ja muita asusteita. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2013 Marimekko-tuotteiden brändimyynti oli noin 191 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 94 miljoonaa euroa. Vuoden lopussa Marimekko-myymälöitä oli 133. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Amerikka, Pohjois-Eurooppa ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 500 henkeä. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.fi

Korjattu yhtiökokouskutsu 2014.pdf