Alm. Brand – Udstedelse af optioner

Som meddelt i selskabsmeddelelse nr. 10/2012 af 26. april 2012 har bestyrelsen for Alm. Brand A/S indført et aktiebaseret aflønningsprogram, der omfatter direktionen samt øvrige medlemmer af koncernens ledelsesgruppe (ABKO), bortset fra ledelsesgruppemedlemmer, der er ansat i Alm. Brand Bank A/S.

Offentliggørelse af selskabets årsrapport for 2013 har udløst en tildeling af aktieoptioner, og i overens- stemmelse med de mellem selskabet og de berettigede indgåede aktieoptionsaftaler er der dags dato tildelt i alt 604.472 stk. tegningsoptioner med en udnyttelsespris på kr. 29,16 pr. aktie, der er opgjort som et simpelt gennemsnit af gennemsnitskursen for en aktie i Alm. Brand A/S på den 5., 6. og 7. handelsdag efter offentliggørelsen af årsrapporten med et tillæg på 10 %.

Aktieoptionerne kan udnyttes i handelsvinduer efter offentliggørelse af regnskabsmeddelelser for Alm. Brand A/S i perioden fra den 11. februar 2017 til den 11. maj 2018. Selskabet foretager løbende opkøb af egne aktier med henblik på afdækning af forpligtelsen til at levere aktier i udnyttelsesperioden.

Aktieoptionerne er tildelt de berettigede som en del af de pågældendes faste løn, svarende til 13 % af den faste løn. Værdiansættelsen af aktieoptionerne er sket efter Black-Scholes-modellen, hvori der udover markedsværdien af 1 aktie i Alm. Brand A/S og udnyttelsesprisen som angivet ovenfor indgår den årlige volatilitet fastsat på grundlag af daglig observation af de senest forudgående 12 måneders data for handel med aktier i Alm. Brand A/S på Nasdaq OMX Copenhagen A/S, en forventet løbetid for optionerne på 36 måneder, og den risikofrie rente opgjort som den gældende rente for euro-renteswaps med samme løbetid som den forventede løbetid for optionerne.

Kontakt

Eventuelle henvendelser vedrørende denne fondsbørsmeddelelse bedes rettet til kommunikationsdirektør Susanne Biltoft på tlf. nr. 35 47 76 61.

AS 3 2014 - Udstedelse af optioner.pdf