WEST: Snabbare beställningar hos ledande snabbmatskedja med självbetjäningskiosker från West

West International har fått fortsatt förtroende från kassasystemleverantören Micros Fidelio, att leverera nästa generations självbetjäningskiosk till en av Sveriges ledande snabbmatskedjor. Denna del av affären överstiger 6 Mkr och innebär att West stärker sin position inom affärsområdet självbetjäning.

Betydelsen av självbetjäning fortsätter att öka inom restaurangbranschen. Det spar tid och pengar för både gästen och restaurangen. Under exempelvis lunchrusningar kan långa köer många gånger få gäster att vända i dörren och gå någon annanstans. Självbetjäning är ett effektivt sätt att hantera sådana toppar i efterfrågan, men med bibehållen servicegrad utan att personalkostnaderna ökar.

Erfarenheter från befintliga installationer visar också att gästen uppskattar denna service. Normalt går 30% av försäljningen genom självbetjäningskiosker och vid högtrafik överstiger andelen 50%. Snittnotan är samtidigt högre jämfört med vanligt köp i kassan.

Leveranserna av självbetjäningskiosken WestInt® Prime™ kommer genomföras under det första och andra kvartalet 2014.

”Självbetjäning är ett av våra strategiska områden. West utvecklar smarta lösningar som hjälper våra kunder och deras kunder att spara tid. Denna order innebär att vi stärker vår position som ledande leverantör av standardiserade kiosklösningar inom butik och restaurang”, säger Sten Karlsson, vd West International AB.

För ytterligare information kontakta:

Sten Karlsson, vd West International AB
Mobil: 070-555 6065