NEO INDUSTRIALIN KAAPELITOIMIALALLE UUSI PITKÄAIKAINEN RAHOITUSSOPIMUS

NEO INDUSTRIAL OYJ         PÖRSSITIEDOTE                  17.3.2014 klo 9.30

NEO INDUSTRIALIN KAAPELITOIMIALALLE  UUSI PITKÄAIKAINEN RAHOITUSSOPIMUS

Neo Industrial Oyj:n kaapelitoimialan rahoitusneuvottelut on saatu päätökseen ja uusi pitkäaikainen rahoitussopimus on allekirjoitettu. Ratkaisussa korvattiin vanhat lyhytaikaiset lainat pitkäaikaisilla lainoilla ja samalla mahdollistui käyttöpääomarahoituksen kasvattaminen myöhemmin kahdella miljoonalla eurolla. Konsernin lyhytaikainen rahoitus koostuu pääosin factoring-rahoituksesta.

Rahoitussopimuksen ehtoihin sisältyy kaapelitoimialan taloudellisia kovenantteja. Lisäksi varojen käyttö ja jakaminen edellyttävät rahoittajan suostumusta.

Neo Industrial Oyj

Lisätietoja:
Jari Salo, toimitusjohtaja, puh. 020 720 9196

Sari Tulander, talousjohtaja, puh. 020 720 9192

www.neoindustrial.fi

Neo Industrial Oyj:n strategiana on investoida pääasiassa teollista liiketoimintaa harjoittaviin ja keskenään synergiaetuja tarjoaviin yrityksiin. Yhtiön tavoitteena on kehittää ostettuja yrityksiä aktiivisella omistajuudella ja luoda niihin lisää arvoa. Tuottoa sijoitukselle syntyy osinkona ja arvonnousuna. Neo Industrialin B-osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä päämarkkinalla. Neo Industrialin toimiala on kaapeliteollisuus.