TRANSAKTIONER I FORBINDELSE MED AKTIETILBAGEKØBSPROGRAM

Nr. 153

SELSKABSMEDDELELSE

17. marts 2014

Den 18. februar indledte PANDORA et aktietilbagekøbsprogram, jf. Selskabsmeddelelse 143. Programmet blev gennemført i overensstemmelse med bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003 (Safe Harbour-forordningen). Formålet med programmet er at nedsætte PANDORAs aktiekapital samt opfylde forpligtelser i henhold til medarbejderaktieoptionsprogrammer.

Under aktietilbagekøbsprogrammet vil PANDORA tilbagekøbe aktier for et beløb på op til 2.400 millioner i perioden fra den 18. februar til 31. december 2014.

Følgende transaktioner er foretaget under programmet:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris, DKK Værdi af programmet, DKK
I alt, seneste meddelelse 483.888   169.506.047
10. marts 2014 2.230 363,02 809.536
11. marts 2014 9.511 366,84 3.489.013
12. marts 2014 48.863 361,60 17.668.753
13. marts 2014 72.146 361,38 26.072.078
14. marts 2014 10.494 346,22 3.633.231
Total under aktietilbagekøbsprogrammet 627.132   221.178.659

Med de ovenstående transaktioner ejer PANDORA i alt 3.995.740 egne aktier, svarende til 3,1% af aktiekapitalen.

OM PANDORA
PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 80 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 10.300 forhandlere, herunder ca. 1.100 Konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 8.500 medarbejdere, hvoraf 5.900 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen. I 2013 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 9,0 mia. (ca. EUR 1,2 mia.). For yderligere oplysninger henvises til www.pandoragroup.com.

For yderligere spørgsmål, kontakt venligst:

INVESTOR RELATIONS
Morten Raunholt Eismark