Delårsrapport 3. kvartal 2013-2014

Harboes Bryggeri A/S

Skælskør, 2014-03-19 13:32 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Harboes Bryggeri A/S

Adm. direktør Bernhard Griese kommenterer i forbindelse med delårsrapporten:

”Vi oplevede en positiv udvikling i årets første tre kvartaler med stigende omsætning, som især var drevet af vores internationale aktiviteter uden for Nordeuropa. I Harboe Nordic, som fortsat udgør et betydelig del af vores forretning, fastholder vi vores position i den intensive konkurrence, men indtjeningen udfordres af et fortsat massivt pres på priserne. Det ligger os meget på sinde ikke at gå på kompromis med kvaliteten af vores produkter, som er helt afgørende for kundeoplevelsen og den overordnede positionering af vores varemærker. I erkendelse af de begrænsede muligheder vi har for at øge indtjeningsmarginerne i denne del af forretningen, arbejder vi derfor målrettet videre med den strategiske udvikling af vores øvrige aktiviteter.

Vi har fortsat opbygningen af den internationale infrastruktur og salgsorganisation, som skal drive den fortsatte vækst i Harboe International. I Harboe Ingredients fortsætter vi udbygningen af den strategiske platform, der skal understøtte afsætningen af vores maltbaserede ingredienser i tæt samarbejde med kunder og samarbejdspartnere. Vi har positive forventninger til disse aktiviteter, som begge er rettet mod vækstmarkeder og -segmenter. Men investeringerne og den forholdsvis lange indtrængningstid betyder, at effekten heraf kun gradvist vil kunne læses i vores regnskaber.”

Bernhard Griese

Adm. direktør