Lindexin Kiinan-franchising-sopimus peruuntunut

Helsinki, Suomi, 2014-03-20 14:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- STOCKMANN Oyj Abp, Pörssitiedote 20.3.2014 klo 15.30 EET

Stockmannin tytäryhtiö AB Lindex allekirjoitti franchising-yhteistyösopimuksen kiinalaisen Suning-yhtiön kanssa syyskuussa 2013. Suning on nyt yksipuolisesti vetäytynyt franchising-sopimuksesta. Stockmann ja Lindex arvioivat Suningin ilmoituksen juridisia seurauksia. Vetäytymisellä ei arvioida olevan olennaista vaikutusta Stockmannin tulokseen vuonna 2014, sillä myymälöiden piti avautua pääosin vuodesta 2015 alkaen.

Kansainvälinen kasvu ja franchising-toiminnot ovat keskeisessä asemassa Lindexin strategiassa, jonka tavoitteena on tehdä Lindexistä globaali muotibrändi. Lindex selvittää muita mahdollisuuksia laajentua Kiinaan, joka tarjoaa jatkossakin lupaavia näkymiä muotikaupalle. Suningin vetäytyminen lykkää kuitenkin Lindexin aloitusta Kiinan markkinoilla.

”Olemme vakuuttuneita, että Lindexin menestyksekäs muotikonsepti kiinnostaa kiinalaisia kuluttajia. Konseptimme on ollut menestys kaikilla markkinoilla, joilla toimimme tällä hetkellä. Nyt mietimme uusia tapoja mennä Kiinan markkinoille“, Lindexin toimitusjohtaja Göran Bille sanoo.

Lindexillä on tällä hetkellä 443 omaa myymälää kymmenessä maassa ja 33 franchising-myymälää kuudessa maassa: Saudi-Arabiassa, Arabiemiirikunnissa, Bosnia-Hertsegovinassa, Serbiassa, Kroatiassa ja Islannissa.

Lisätietoja:
Hannu Penttilä, toimitusjohtaja, puh. (09) 121 5801
Göran Bille, muotiketjujen johtaja, Lindexin toimitusjohtaja, puh. +46 703 444 304
Nora Malin, viestintäjohtaja, puh. (09) 121 3558

www.stockmanngroup.com