KONECRANES OYJ - KONECRANES NIMITTÄÄ RYAN FLYNNIN LAITTEET-LIIKETOIMINTA-ALUEEN JOHTAJAKSI

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.3.2014 klo 09:00

Ryan Flynn palaa Konecranes Oyj:hin ja hänet on nimitetty Laitteet-liiketoiminta-alueen johtajaksi (Executive Vice President, Head of Business Area Equipment).

Ryan Flynnistä tulee Konecranes-konsernin johtoryhmän jäsen, ja hän raportoi toimitusjohtaja Pekka Lundmarkille. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1.6.2014.

Ryan Flynn on työskennellyt vuodesta 2013 lähtien strategia- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana BlueScope Steel, Global Building Solutionsissa (Vice President, Strategy & Business Development). Vuosina 2005-2013 Flynn työskenteli Konecranes Oyj:ssä Aasia-Tyynenmeren alueesta vastaavana johtajana (Senior Vice President, Head of Region Asia-Pacific) sekä Satamanosturit ja Trukit –liiketoimintayksiköiden Koillis- ja Kaakkois-Aasian liiketoiminnasta vastaavana johtajana (Director, Port Cranes & Lifttrucks, NE & SE Asia). Kaikki yllämainitut työtehtävät ovat sijainneet Shanghaissa, Kiinassa. Flynnillä on aiempaa työkokemusta NFS Industrial Machinery (Pty) Limited, Afinta Motor Corporation ja Standard Bank -yrityksistä Johannesburgissa, Etelä-Afrikassa.

Ryan Flynn on syntynyt vuonna 1971 ja hänellä on BCom- ja MBA-tutkinnot.

”Olen erittäin tyytyväinen, että Ryan Flynn on päättänyt palata Konecranes-konserniin”, sanoo toimitusjohtaja Pekka Lundmark. ”Hän tuo laiteliiketoimintaamme mittavaa kokemusta asiakastarpeista, nostoratkaisuista ja erityisesti Aasian markkinoista”, Lundmark toteaa.

Ryan Flynn seuraa tehtävässä Hannu Rusasta, joka on ilmoittanut jättävänsä yhtiön ja siirtyvänsä uusiin haasteisiin.

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
Sijoittajasuhdejohtaja

Analyytikot ja sijoittajat:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes Oyj, puh. 020 427 2050

Lehdistö:
Mikael Wegmüller, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Konecranes Oyj, puh. 020 427 2008

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 11 800 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

www.konecranes.com