Forløb af ordinære generalforsamlinger

Forløb af ordinære generalforsamlinger i Investeringsforeningen BankInvest, Investeringsinstitutforeningen BankInvest/Kapitalforeningen BankInvest og BI Private Equity f.m.b.a./Kapitalforeningen BI Private Equity

Ovennævnte foreninger har afholdt ordinære generalforsamlinger mandag den 31. marts 2014.

Bestyrelsens beretning
Formanden, tidl. udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen, kom under beretningen ind på den positive udvikling på de etablerede aktiemarkeder i 2013, den mere brogede udvikling i Emerging Markets og på obligationsmarkederne. Dog var det positivt at bemærke, at virksomhedsobligationer havde klaret sig godt i 2013.

Beretningen blev taget til efterretning.

Årsrapport og udbytte
Årsrapporterne med regnskaber for de i alt 28 afdelinger/3 foreninger blev ligeledes enstemmigt godkendt, inkl. forslagene til udbetaling af de i bilag 1 angivne udbytter for 2013. I alt beløb afdelingernes resultat sig til 2,5 mia. kr. Den forestående udbyttebetaling til medlemmerne udgør 1,7 mia. kr.

Forslag fremsat af bestyrelsen
Bestyrelsen havde foreslået vedtægtsændringer i Investeringsforeningen BankInvest, Investeringsinstitutforeningen BankInvest og BI Private Equity f.m.b.a.

Investeringsforeningen BankInvest

De af bestyrelsen foreslåede vedtægtsændringer vedrørende inkludering af lande omfattet af benchmark i de pågældende afdelingers investeringsunivers, kriterier for hvilke markeder, der kan handles på samt sletning af præmisobligationer under visse afdelinger blev enstemmigt vedtaget.

Investeringsinstitutforeningen BankInvest

Forslaget om statusskifte til kapitalforening, herunder navneændring til Kapitalforeningen BankInvest samt de generelle og afdelingsspecifikke vedtægtsændringsforslag i Investeringsinstitutforeningen BankInvest blev enstemmigt vedtaget.

BI Private Equity f.m.b.a.

Forslaget om statusskifte til kapitalforening, herunder navneændring til Kapitalforeningen BI Private Equity samt de generelle vedtægtsændringsforslag i BI Private Equity f.m.b.a. blev enstemmigt vedtaget.

Valg til bestyrelsen
Ifølge foreningernes vedtægter var direktør Ingelise Bogason og direktør Lars Boné på valg. Begge blev enstemmigt genvalgt som medlemmer af bestyrelsen.

Valg af revisor
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev enstemmigt genvalgt som revisor for samtlige foreninger.

Eventuelle spørgsmål til denne meddelelse kan rettes til direktør Christina Larsen, tlf. nr. 77 30 90 00.

BI Management A/S

Virksomhedsobligationer DK0010296813 4,30 3,25
Virksomhedsobligationer Etik (SRI) DK0060003044 0,00 0,00
Virksomhedsobligationer High Yield DK0060461424 8,40 -

Udbytterne vil blive indsat på medlemmernes konti fredag den 4. april 2014.

Fondskoderne for de afdelinger, hvori det har været muligt at tegne andele uden ret til udbytte for regnskabsåret 2013, vil parvis blive sammenlagt med de oprindelige fondskoder med virkning fra den 4. april 2014.