Bavarian Nordic præsenterer kombinationsdata for PROSTVAC og ipilimumab på AACR Annual Meeting 2014

KVISTGÅRD, Danmark - 7. april 2014 - Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) meddelte i dag, at opdaterede resultater fra et NCI-sponsoreret klinisk studie, der kombinerer selskabets aktive immunterapikandidat, PROSTVAC med ipilimumab, vil blive præsenteret på American Association for Cancer Research (AACR) Annual Meeting i San Diego på onsdag den 9. april 2014. Resultaterne fremhæver den potentielle synergi ved at kombinere PROSTVAC med en checkpoint inhibitor

Lovende resultater fra dette fase 1 studie i patienter med metastatisk prostatacancer, hvor PROSTVAC blev kombineret med ipilimumab, blev publiceret i The Lancet Oncology i 2012. Den rapporterede mediane overlevelse var 34,4 måneder og behandlingen var veltolereret. Præsentationen på AACR konferencen vil vise hypotesegenererende data for sammenhængen mellem forskellige immunresponser og den forbedrede overlevelse, der vises i kombinationsbehandlingen. Disse resultater giver baggrund for at foretage yderligere kliniske undersøgelser af de potentielle sammenhænge mellem immunresponser og klinisk effekt ved at kombinere PROSTVAC med checkpoint inhibitorer.

Resultaterne præsenteres som en poster af Jeffrey Schlom, Ph.D., Chief, Laboratory of Tumor Immunology and Biology, National Cancer Institute, NIH. Præsentationen finder sted onsdag den 9. april 2014 kl. 17:00-21:00 dansk tid. Et abstract med titlen: "A combination trial of vaccine plus ipilimumab in metastatic castration-resistant prostate cancer patients: Immune correlates" kan ses på http://bit.ly/1frHjxK.

James B. Breitmeyer, direktør for Bavarian Nordics cancerimmunterapidivision udtaler: "Vi er begejstrede for den potentielle synergieffekt ved kombination af PROSTVAC og checkpoint inhibitorer, herunder ipilimumab, samt en række øvrige cancerbehandlingsformer."

Asger Aamund
Bestyrelsesformand

Anders Hedegaard, administrerende direktør. Telefon +45 23 20 30 64

Om Bavarian Nordic
Bavarian Nordic er et internationalt biotekselskab, der udvikler og producerer cancerimmunterapier og vacciner til forebyggelse af infektionssygdomme. Selskabets førende udviklingsprogrammer er PROSTVAC®, en immunterapikandidat til behandling af fremskreden prostatacancer, som er i afsluttende klinisk fase 3 udvikling og IMVAMUNE®, en ikke-replikerbar koppevaccine, der udvikles og leveres til det amerikanske nationale beredskabslager under en kontrakt med de amerikanske myndigheder. Vaccinen er godkendt i Canada under navnet IMVAMUNE samt i den Europæiske Union under navnet IMVANEX®.

Bavarian Nordics aktier er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen under symbolet BAVA (Reuters: BAVA.CO, Bloomberg: BAVA.DC). Selskabet har et sponsoreret ADR-program, som er noteret i USA (OTC) under symbolet BVNRY.

For yderligere information, besøg www.bavarian-nordic.com.

Udsagn om fremtiden
Denne meddelelse indeholder udsagn om fremtiden ("forward-looking statements"), som er forbundet med risici, usikkerheder og andre faktorer, hvoraf mange er uden for vores kontrol. Dette kan medføre, at faktiske resultater afviger væsentligt fra de resultater, som er omhandlet i ovennævnte udsagn om fremtiden. Udsagn om fremtiden inkluderer udsagn vedrørende vores planer, mål, fremtidige begivenheder, præstation og/eller anden information, som ikke er historisk information. Vi påtager os ingen forpligtelser til offentligt at opdatere eller revidere udsagn om fremtiden således, at disse afspejler efterfølgende begivenheder eller omstændigheder, undtagen i det omfang dette er foreskrevet ved lov.

201404dk