Forløb af ordinær generalforsamling 2014

Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne regnskabsår blev taget til efterretning. Beretningen indeholdt de oplysninger, der allerede er tilgået NASDAQ OMX Copenhagen A/S med den elektroniske Årsrapport 2013 den 6. marts 2014.

Årsrapporten for 2013 blev godkendt, og der blev truffet beslutning om meddelelse af decharge for direktion og bestyrelse.

Bestyrelsens forslag om, at der udbetales udbytte for 2013 på 9,50 kr. pr. aktie, hvilket repræsenterer 78% af årets resultat, blev godkendt.

Direktør Agnete Raaschou-Nielsen, direktør Niels Hermansen, adm. direktør Jørn Mørkeberg Nielsen og direktør Steen Parsholt blev genvalgt til bestyrelsen. Direktør Walther Vishof Paulsen stillede ikke op til genvalg og er udtrådt af bestyrelsen.

Bestyrelsens vederlag for 2014 blev godkendt, således at vederlaget forbliver uændret i forhold til 2013. Særskilt vederlag for deltagelse i Revisionsudvalget blev ligeledes godkendt og forbliver uændret i forhold til 2013.

Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som revisor.

Bestyrelsen blev bemyndiget til i tiden indtil 8. oktober 2015 at lade selskabet erhverve selskabets egne aktier med en pålydende værdi på højest 14.030.180 kr. til den til enhver tid gældende børskurs med en afvigelse på indtil 10%.

Dirigenten blev bemyndiget, med substitutionsret, til at anmelde det besluttede til Erhvervsstyrelsen.

Forud for generalforsamlingen havde der været afholdt valg blandt medarbejderne. Som selskabsrepræsentanter til bestyrelsen er teamlederafløser Jan Peter Antonisen og servicemedarbejder Niels Christian Petersen blevet genvalgt, og kedelpasser Andy Hansen er nyvalgt. Disse er trådt ind i bestyrelsen umiddelbart efter den ordinære generalforsamlings afholdelse i forbindelse med, at bestyrelsen konstituerede sig. Intern postmedarbejder Tage Hansen Thomsen, operatør Anders Vodder Svendsen og operatør Hans Jørgen Nielsen er valgt som suppleanter.

På det umiddelbart efterfølgende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig med direktør Agnete Raaschou-Nielsen som formand og direktør Niels Hermansen som næstformand.

Brødrene Hartmann A/S

Agnete Raaschou-Nielsen