Blue Vision A/S - Kiwi Deposit Holdings A/S under konkurs og ALMC, hf indgår betinget overdragelsesaftale om salg af kontrollerende aktiepost i Blue Vision A/S

Dato: 10. april 2014
Årets meddelelse nr.: 6

Kiwi Deposit Holdings A/S under konkurs og ALMC, hf (herefter benævnt ”Aktionærerne”) ejer samlet 61,69 % af kapitalandelene i Blue Vision A/S (herefter benævnt ”Selskabet”)Aktionærerne har dags dato meddelt Selskabet, at de har indgået en betinget overdragelsesaftale med Baltic Investment Group ApS’ (herefter benævnt ”Køber”) vedrørende et salg af 100 % af Aktionærernes kapitalandele i Selskabet til Køber. Aftalen indebærer endvidere, at Køber overtager de lånefaciliteter på i alt DKK 108.158.380, som ALMC, hf, Kiwi Deposit Building Society in dissolution og Ejby Industrivej, Glostrup ApS har ydet til Selskabet.

Køber betaler i alt DKK 444,762 for de overdragne aktier.

Overdragelsesaftalen er betinget af, at Selskabet giver Køber mulighed for at gennemføre en bekræftende due diligence af en række konkrete forhold vedrørende Selskabet og de overdragne fordringer. Aftalen bortfalder automatisk, såfremt aftalens betingelser ikke er opfyldt senest den 30. april 2014.

Selskabets bestyrelse har i forlængelse heraf besluttet at bistå Aktionærerne i deres salgsbestræbelser ved at acceptere at give Køber adgang til at gennemføre en bekræftende due diligence af en række konkrete forhold vedrørende Selskabet og de overdragne fordringer. Det er således bestyrelsens opfattelse, at det, Selskabets finansielle situation taget i betragtning, vil være i samtlige aktionærers interesse, hvis kontrollen med Selskabet overgår til en ny kontrollerende ejer.

Selskabet vil orientere markedet så snart det over for Selskabet oplyses, hvorvidt aftalen er endelig, alternativt er bortfaldet. Selskabet kan dog allerede nu oplyse, at Køber har til hensigt at søge om dispensation fra pligten til at fremsætte et pligtmæssigt overtagelsestilbud, hvis aftalen bliver en realitet.

Alle henvendelser vedrørende ovenstående bedes venligst rettet til Vilhelm Boas på telefon +45 28 30 52 14 eller per e-mail til vb@blue-vision.dk.

Blue Vision A/S

Frederik Westenholz