Ensimmäiset kesäharjoittelijat jo työn parissa YIT:llä

Tulevan kesän ensimmäiset kesäharjoittelijat perehtyvät parhaillaan työtehtäviinsä YIT:n työmailla eri puolilla Suomea. YIT:n tavoitteena on palkata noin 600 kesätyöntekijää Suomen liiketoimintoihinsa kesäksi 2014. Kesätyöpaikkoja on tarjolla kaikenikäisille ja koulutustaustaisille työntekijöille - peruskoululaisten työelämään tutustumisesta aina eri opintovaiheissa olevien korkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoiden kesäharjoittelupaikkoihin. YIT myös jatkaa yhteistyökumppanina Vastuullisin kesäduuni -kampanjassa, joka tukee hyvien kesätyön periaatteiden ja käytäntöjen toteuttamista suomalaisissa yrityksissä.

Kesätyöntekijöiden ja harjoittelijoiden työllistäminen on ollut YIT:n pitkäaikainen ja strateginen toimintatapa, jolla halutaan kantaa vastuuta nuorista ja varmistaa tulevaisuuden osaaminen rakennusalalla. Kesätyöntekijät työskentelevät YIT:llä lyhytaikaisissa erilaisissa tuotannon ja hallinnon tehtävissä rakentamisen ja konsernipalveluiden toiminnoissa. Suuri osa työllistyy työmaille ja työkohteisiin.

”Olemme olleet mukana edistämässä nuorten työllistämistä koko Vastuullisin kesäduuni -kampanjan olemassaolon ajan. Kaksinkertaisena kilpailun voittajana pidämme itsestään selvänä, että myös haastavampina taloudellisina aikoina YIT:llä on kesäharjoittelupaikkoja nuorille. Uskon, että myös tänä kesänä noin 600 reipasta kesäharjoittelijaamme sekä saavat meiltä arvokasta kokemusta työelämästä, että tuovat tullessaan viimeiset kuulumiset rakennusalan koulutuksesta ja nuorten maailmasta”, YIT:n henkilöstöjohtaja Pii Raulo kertoo.

Kesätyön kehittäminen on YIT:läisten yhteinen ponnistus

Kesätöiden huolellinen suunnittelu, perehdytys ja toteuttaminen ovat avainroolissa. YIT Polku ja YIT Opinnot -harjoitteluohjelmien yhteyshenkilöt ja kesäharjoittelijoista huolehtiva työmaahenkilöstö saavat koulutusta ja tukea kesän ohjaustyöhönsä. Myös työturvallisuuden merkitystä työmailla painotetaan erityisen paljon.

”Palkkasimme viime kesäksi rakennusalan korkeakouluopiskelijan, joka keräsi yli 250 kesäharjoittelijaltamme palautetta mm. perehdytyksestä, työtehtävien sujumisesta, turvallisuudesta, esimiestyöskentelystä ja viihtyvyydestä. Saimme paljon kiitosta sekä hyviä parannusehdotuksia esimerkiksi työnohjaukseen”, kertoo Timo Piili, YIT:n kesäharjoitteluista vastaava rekrytointi- ja resurssipäällikkö.

Viime kesänä parhaimpina asioina YIT:n kesätyöntekijät arvostivat hyvää työmaaperehdyttämistä ja vastaanottoa osaksi työporukkaa, työtehtävien vastaavuutta omaan osaamiseen sekä viihtymistä kesäharjoittelussa.

Lisätietoja:
Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, 040 572 3568, pii.raulo@yit.fi
Timo Piili, rekrytointi- ja resurssipäällikkö, YIT Rakennus Oy, 040 573 3254, timo.piili@yit.fi
Työhakemukset YIT:lle: www.yit.fi/tyopaikat
Vastuullinen kesäduuni -kampanja Facebookissa: www.facebook.com/vastuullinenkesaduuni

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli lähes 1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi