Metson hallitus torjuu Weirin ehdotuksen aloittaa keskustelut mahdollisesta yhdistymisestä

Metso Oyj:n pörssitiedote 16.4.2014 klo 9:30

Metso kertoi 1.4.2014 julkistetussa pörssitiedotteessa, että The Weir Group ("Weir") on lähestynyt sitä ehdotuksella aloittaa keskustelut yhtiöiden mahdollisesta yhdistymisestä.

Metson hallitus on arvioinut Weiriltä saatua ehdotusta huolellisesti ja tullut yksimieliseen johtopäätökseen, että ehdotus ei ole Metson osakkeenomistajien parhaan edun mukainen. Metson hallitus on edelleen hyvin positiivinen ja vakuuttunut Metson mahdollisuuksista kasvaa ja luoda lisäarvoa itsenäisesti toteuttamalla nykyistä strategiaansa. Tästä johtuen Metson hallitus on torjunut Weirin ehdotuksen eikä näe syytä aloittaa keskusteluja yhtiöiden yhdistämiseksi.

Metso on johtava teollisuuden prosesseja tehostavien laite- ja palveluratkaisujen toimittaja asiakkailleen kaivos-, maarakennus- sekä öljy- ja kaasualalla. Keskitymme tarjoamaan entistä älykkäämpiä ratkaisuja, jotka edistävät kestävää kehitystä ja kannattavuutta. Metson osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Metso toimii noin 16 000 ammattilaisen voimin 50 maassa. Expect results.

www.metso.com/fi, www.twitter.com/metsogroup

Lisätietoja antaa: