Stockwiks dotterbolag Stjärna Fyrkant växer med nya franchisetagare i Piteå, Östersund och Malmö

Solna, 2014-04-22 10:31 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Stockwik Förvaltning AB:s dotterbolag Stjärna Fyrkant Svenska AB är ett telekomföretag med ett tydligt erbjudande inom mobil telefoni och kommunikation för mindre företag i Sverige. Under 2014 har Stjärna Fyrkant lanserat ett nytt franchisekoncept varigenom aktörer med stark lokal förankring erbjuds stordriftsfördelar och ökad konkurrenskraft.

Piteåbolaget Telemäklarna AB, Mobilcommunication i Östersund AB samt Talk To Me AB i Malmö är nya franchisetagare hos Stjärna Fyrkant.

– ”För Stjärna Fyrkant innebär detta att vi kompletterar vår fysiska närvaro i tre nya regioner. De nya franchisetagarna är väletablerade och ansedda på respektive ort och de har därmed en profil som passar Stjärna Fyrkant”, säger Ted Wengler, VD för Stjärna Fyrkant Svenska AB.

– ”Stjärna Fyrkants franchiseerbjudande med fokus på den lokala entreprenören, stordriftsfördelar samt ett brett kontaktnät inom branschen är några viktiga fördelar med konceptet”, säger Roland Jonsson, ägare till Mobilcommunication i Östersund AB.

– ”Vi har under en tid övervägt att ansluta oss till en kedja men inte riktigt hittat rätt. Med Stjärna Fyrkants upplägg känner vi att uppnår en win-win-situation med fokus på rätt saker”, säger Svante Blomquist, ägare till Telemäklarna i Piteå.

– ”Stordriftsfördelar och erfarenhetsutbyte är viktiga komponenter i konceptet och något som vi värderar högt”, säger Samir Iskander, ägare till Talk To Me AB.

Stjärna Fyrkants franchiseverksamhet befinner sig i en expansiv fas. Ambitionen är att under året ansluta ett flertal nya franchisetagare.

För mer information kontakta;

David Andreasson, VD Stockwik, telefon 070-368 13 99, david.andreasson@stockwik.se

Rune Rinnan, Styrelseordförande, telefon +47 900 56 028

Om Stockwik

Stockwik är det nya namnet på bolaget som tidigare hette Stjärna Fyrkant. Stockwik bedriver idag verksamhet inom telekom via dotterbolagen Comsystem Mobility och Stjärna Fyrkant Svenska. Stockwik är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap.

140422 Nya franchisetagare i Piteå, Östersund och Malmö.pdf